Wpis z mikrobloga

Mirki, mam auto z silnikiem 2.0 turbo 170KM sedan i właśnie padł mi akumulator. Mam aktualnie oryginalny 4letni 85Ah 760A, natomiast wszystkie katalogi po Vin polecają 60-64Ah. Jaki w końcu wybrać? Może pośredni czyli 70Ah? W rok robie 8-10tys km i trasy z reguły krótkie 4km lub 20-30km, czasem jakaś dłuższa. Co polecicie z własnego doświadczenia?
#samochody #motoryzacja #mechanikasamochodowa #akumulator
  • 23
  • Odpowiedz
@aksal89: benzyna. Mam od 2 lat, z takim aku już kupiłem auto, „oryginalny„ w sensie z naklejka producenta auta, dodatkowo jest na nim naklejka z data produkcji.
  • Odpowiedz
@belzeb: właśnie w pytę duży akumulator jak na benzyniaka - kupuj taki, jaki podaje producent w instrukcji. Jak masz za duży akumulator, to oryginalny alternator nie będzie go doładowywał i szybciej zdechnie (miałem to samo w poprzednim aucie).
  • Odpowiedz
@Crow7422: muszę, bo stary to już trup, dziś raz jeszcze go podładowałem i dupa, a na pożyczonym akumulatorze pali od strzała. Tylko właśnie jaki? Ten duży 85Ah jak mam teraz czy ten 64Ah jak zalecaja katalogi, czy może wypośrodkować i 70Ah?
  • Odpowiedz
@belzeb: najważniejsze, to aby pasował wymierem i typem/rozmieszczeniem klem. Później jest ważny max prąd rozruchowy, a dopiero potem pojemność. Czy weźmiesz 65, czy 85Ah, nie będzie wielkiej różnicy, a na pewno nic Ci się nie będzie niedoładowywać. Jak ktoś bredzi takie mity, to ma braki z lekcji fizyki z podstawówki.
  • Odpowiedz
@dict: to jest chyba mit związany ze sposobem użytkowania małych aut. ( ͡° ͜ʖ ͡°) Wiesz, ludzie pakowali dużo większe akumulatory do jakichś Matizów jeżdżonych po miescie i one faktycznie się nie doładowywały, ale nie dlatego że słaby alternator tylko że takim autem po prostu jeździsz po 5 kilometrów trasy to kiedy on się ma doładować.
@belzeb: także może nie kupuj dużo większego jeśli
  • Odpowiedz
@belzeb: spójrz na to od tej strony: Akumulator jest tylko buforem. Dostarcza energii na rozruch silnika. Niezależnie, czy masz aku 10Ah, czy 1000Ah, ilość energii potrzebnej na rozruch jest taki sam, np 64Wh, co jest równe ok 5Ah (64Wh/12,8V). Później w trakcie jazdy alternator musi dostarczyć dokładnie taką samą ilość energii jaka poszła na rozruch. W przypadku założonych 5Ah jest to np 20A przez 15 minut czy 40A przez 7,5minuty.
  • Odpowiedz
@dict: zrozumiałem. Zatem biorę 85Ah. Teraz kwestia firmy, warto brać markowe bosche, centry, varty itp czy może lepiej jakiegos „noł nejma” bo to wszystko to jedno i to samo i nie warto przepłacać?
  • Odpowiedz
@belzeb: bardzo trudne pytanie, bo można się naciąć, szczególnie na olxach i allegro, na podróbę Bosha, czy Varty. Średnich i niskich półek się raczej nie podrabia. Ja w każdym razie ostatnio kupiłem z zaufanej hurtowni Vartę Silver 96Ah. Sprzedawca mówił, że bierze prosto od przedstawiciela Varty, także namówił mnie.
  • Odpowiedz