Wpis z mikrobloga

@GreenBag: Pomyślałem o tym samym ale, nie znam się na ciuchciach ale w aucie lepiej że by uślizg szedł na połączeniu tarcza klocek a nie opona podłoże a tu wygląda jakby właśnie klocek zablokował koło i jechało po szynie .
jedynie co mi przychodzi do głowy to chyba dluuugie ostre hamowanie z b. ciężkim ładunkiem.

z # intercity i conductor, z innymi zdjęciami rozgrzanych kół, także chyba dobrze strzelamy ( ͡º ͜ʖ͡º)


@GreenBag: jedno z drugim się wyklucza. Albo ma ciężki ładunek, albo to intercity. Pociągi pasażerskie są bardzo lekkie w porównaniu do towarowych.

A tak z punktu widzenia inżyniera na kolei: większy nacisk koła na
Dzięki za rozwiązanie zagadki, ciekawe jest to co napisałeś o większym nacisku, jest to logiczne ale jakoś nie przyszło mi to go głowy. Człowiek całe życie się uczy ( ͡º ͜ʖ͡º)
@GreenBag: wszystko to tylko fizyka. Ciekawsze jest, że taki zestaw kołowy hamulcami najłatwiej zablokować przy niskich prędkościach, co większości ludzi wydaje się odwrotnym, bo przy małej prędkości przecież nie powinno się ślizgać, a tu tymczasem wkraczają ukradkiem takei masy wirujące i robią #!$%@?ę z logiki ¯\_(ツ)_/¯