Aktywne Wpisy
KingaM +54
Teraz na pewno zniszczę #kapitalizm, wczoraj przed zamknięciem marketu oświęciłam wszystkie lampki i wsadziłam do testu najwięcej pobierające światła żarówki i mam prawie pewność że będą się świecić przez całą niedzielę i w poniedziałek rano pójdę i jestem prawie pewna że nikt tego nie wyłączy. Ceny na klientów na pewno nie przerzuca bo wojna marketów jest za ostra i byłoby to s---------o, pewnie zakażą pracownikom czajnika, trochę mam moralniaka
Nacho_Libre +13
#sluchamzlastfm #sluchamzlastfm2 #muzyka #spotify #lastfm
Dzień dobry,
W ten niedzielny poranek zapraszam do cotygodniowego Waszego zestawienia najczęściej słuchanych albumów w serwisie last.fm w kończącym się tygodniu.
Słucham
Dzień dobry,
W ten niedzielny poranek zapraszam do cotygodniowego Waszego zestawienia najczęściej słuchanych albumów w serwisie last.fm w kończącym się tygodniu.
Słucham
Temat kompleksowy: Zwierzęta na wiejskim podwórku.
W tym tygodniu warto:
- porozmawiać z dziećmi o zwierzętach wiejskich, poćwiczyć posługiwanie się nazwami zwierząt, wiązanie nazwy ze zdjęciami;
Można do tego wykorzystać obrazki z książeczek czy plakatów. Można zabawić się w odszukiwanie zwierząt na obrazku poprzez opisywanie ich, np. „to zwierzę jest duże i łaciate” albo „te małe zwierzątka idą wszędzie za swoją mamusią”;
- spróbować odgadywać zagadki słowne i naśladować odgadnięte zwierzęta;
- poznać wiersz T.M. Massalskiej W gospodarstwie, porozmawiać o nim;
W gospodarstwie
T. M. Massalska
Pieje kogut już od świtu:
– Kukuryku! Kukuryku!
Kura do kurczaków żwawo
gdacze: – W lewo!
Gdacze: – W prawo!
Kaczka kwacze: – Kwa! Kwa! Kwa!
Trzy kaczątka dziobem pcha.
Krowa muczy: – Mu! Mu! Mu!
Aż po prostu brak jej tchu.
Koń opędza się od much.
I rży głośno: – Jestem zuch!
Świnka chrumka: – Chrum! Chrum! Chrum!
Co za hałas! Co za szum!
Kot cichutko miauczy: – Miau!
A pies szczeka: – Hau! Hau! Hau!
Porozmawiajmy z dzieckiem o tym, jakie zwierzęta występują
w wierszu i jakie dźwięki wydają. Za drugim wysłuchaniem wiersza dzieci będą „dopowiadały” kwestie poszczególnych zwierzaków. By poćwiczyć uważne słuchanie można wydrukować sylwety różnych zwierząt, a zadaniem dziecka będzie wskazanie tych, które występowały w wierszu.
Sylwety zwierząt można wykorzystać też w zabawie ruchowo-naśladowczej „Co to za zwierzę?” Dzieci poruszają się w rytmie wystukiwanym przez rodzica na tamburynie/bębenku/garnku ;) Gdy rodzic przestaje grać, pokazuje obrazek zwierzęcia, o którym była mowa w wierszu "W gospodarstwie". Dzieci mówią nazwę zwierzęcia oraz naśladują sposób jego poruszania się i głos, jaki wydaje. Następnie rodzic ponownie zaczyna grać. Zabawa kończy się, gdy rodzic pokaże wszystkie obrazki.
- wykonać pracę plastyczną z wykorzystaniem farb, kleju i papieru – kura.
Możecie korzystać z talerzyków papierowych, zwykłych kartek, farb, kolorowego papieru, może macie w zapasie kolorowe piórka? Bibułę? Może kura potrzebuje odrobiny brokatu? Czy Wasze kurki podróżują po świecie czy siedzą w gniazdkach? Puśćcie wodze fantazji. (grafikę dodam w komentarzu)
- wysłuchać utworu Dziwne rozmowy, pobawić się do muzyki, ćwiczyć mięśnie narządów mowy w zgłoskach: kwi, kwa, hau, kra, ko;
https://www.youtube.com/watch?v=jI9trIb3NJQ
Dziwne rozmowy
sł. Anna Alexandrowicz, muz. Włodzimierz Zaliński
W chlewiku mieszka świnka (przedszkolak porusza się po pokoju jak świnka )
i trąca ryjkiem drzwi.
Gdy niosę jej jedzenie,
to ona: „Kwi, kwi, kwi!” (dziecko wydaje odgłosy, naśladując zwierzątko)
Opodal chodzi kaczka, (przedszkolak porusza się po pokoju jak kaczuszka – kuca, porusza rękami jak „skrzydełkami”)
co krzywe nóżki ma.
Ja mówię jej: „Dzień dobry”,
a ona: „Kwa, kwa, kwa.” (dzieci wydają odgłosy, naśladując zwierzątko)
Na drzewie siedzi wrona, (dzieci-wrony poruszają się po pokoju)
jest czarna, trochę zła.
Gdy pytam: „Jak się miewasz?”,
to ona: „Kra, kra, kra!” (dzieci wydają odgłosy, naśladując ptaka)
Przed budą trzy szczeniaczki, (dzieci-szczeniaczki poruszają się po sali)
podnoszą straszny g---t.
Ja mówię: „Cicho, pieski”,
a one: „Hau, hau, hau!” (dzieci wydają odgłosy, naśladując zwierzątko);
- wysłuchać utworu "Dziwne rozmowy", pobawić się do muzyki, ćwiczyć mięśnie narządów mowy w zgłoskach: kwi, kwa, hau, kra, ko;
https://www.youtube.com/watch?v=jI9trIb3NJQ
Dziwne rozmowy
sł. Anna Alexandrowicz, muz. Włodzimierz Zaliński
W chlewiku mieszka świnka (przedszkolak porusza się po pokoju jak świnka )
i trąca ryjkiem drzwi.
Gdy niosę jej jedzenie,
to ona: „Kwi, kwi, kwi!” (dziecko wydaje odgłosy, naśladując zwierzątko)
Opodal chodzi kaczka, (przedszkolak porusza się po pokoju jak kaczuszka – kuca, porusza rękami jak „skrzydełkami”)
co krzywe nóżki ma.
Ja mówię jej: „Dzień dobry”,
a ona: „Kwa, kwa, kwa.” (dzieci wydają odgłosy, naśladując zwierzątko)
Na drzewie siedzi wrona, (dzieci-wrony poruszają się po pokoju)
jest czarna, trochę zła.
Gdy pytam: „Jak się miewasz?”,
to ona: „Kra, kra, kra!” (dzieci wydają odgłosy, naśladując ptaka)
Przed budą trzy szczeniaczki, (dzieci-szczeniaczki poruszają się po sali)
podnoszą straszny g---t.
Ja mówię: „Cicho, pieski”,
a one: „Hau, hau, hau!” (dzieci wydają odgłosy, naśladując zwierzątko);
Dodatkowo mogę polecić inne zabawy ruchowe i piosenki, przy których przedszkolaki super bawią się w przedszkolu
- Pan Miłosz, Tuptaj, maluszku
Pan Miłosz jest hitem, jego pierwsza płyta to były dobrze wydane moje wakacyjne pieniądze ;) Miłosz Konarski wydał już kilka płyt dla dzieci w różnym przedziale wiekowym, a teraz niektóre zabawy zostały udostępnione za darmo na youtube:
https://www.youtube.com/watch?v=_cht9rDfYXg
- energiczna piosenka, przy której skaczemy nisko i wysoko jak zwierzaki wymieniane w piosence:
https://www.youtube.com/watch?v=LNouuY9zrKQ
- Baby Shark Dance, który poruszy nawet najbardziej znudzone dziecko!
https://www.youtube.com/watch?v=XqZsoesa55w
Myślę, ze farma i naśladowanie kroków w rytm bębenka bedzie hitem (。◕‿‿◕。)