Wpis z mikrobloga

#informatyka #googleanalytics #seo
Próbuje sobie stworzyć dashboard w Google DataStudio i mam problem z wyciągnięciem z Google Analytics i Google Search Console danych na temat średniej pozycji adresu url (czyt. podstrony).
Docelowo chciałbym sprawdzić średnią pozycję mojego adresu url w danym okresie np. od 1 marca do 31 marca. Jak mogę to zrobić?
Używam connectorów bezpośrednio dostępnych w DataStudio oraz próbowałem to zrobić tak jak jest to opisane tutaj: LINK, ale chyba nie działą to zbyt dobrze, bo dane się nie zgadzają ani z Google Analytics, ani z Google Search Console :/
  • 9
@ggAAs: w Google Analytics w Pozyskiwanie -> Search console -> Strony docelowe są wypisane średnie pozycje dla adresów URL. Ja w DataStudio, łącząc się z Google Analytics poprzez oraz z Google Search Console poprzez "Oprogramowanie sprzęgające Google" (czyli wtyczki od Google'a dzięki którym pobieram dane do DataStudio) nie mam danych właśnie odnośnie tych średnich pozycji w wyszukiwarce dla adresów URL.

Pytanie moje jest takie. Jak można (i czy w ogóle można)
Pobierz ObiVanKenobi - @ggAAs: w Google Analytics w Pozyskiwanie -> Search console -> Strony ...
źródło: comment_15864415120NJNaKh0AK5Nk5Gi6SXD0L.jpg
@damiano_polishiano: a propos pierwszego linku to własnie robiłem na podstawie tego i wszyło mi to co pisałem, czyli te dane (liczby) nie zgadzały mi się z liczbami z GA / GSC.

W porównaniu z GA, pozycja stron była niższa (czyli lepiej ( ͡° ͜ʖ ͡°)) bo brała pod uwagę słowo kluczowe, które w GA dla tego URL nie występowało. Oczywiście zakres dat taki sam.

Może coś zrobiłem
@damiano_polishiano: powiedz mi jeszcze jedną kwestie. Znasz może jakiś sposób na wyciągniecie danych z Instagrama, np. do Excela, csv, google sheets? Typu ilość polubien, dane postów (ilosc komentarzy, itp)?

Oczywiscie docelowo chcę to przestawić w DataStudio, bez używania płatnych connectorów :D