Wpis z mikrobloga

@Spring_is_coming: tak się właśnie zastanawiam, czy, co do zasady, samo rozumowanie jest poprawne.

TAK, WIEM, ŻE BABKA PO DRODZE ZGUBIŁA MINUSA, A POWINNA GO PRZEPISYWAĆ PRZED KAŻDYM "MNOŻENIEM POSREDNIM"
i
TAK WIEM, ŻE WYNIK TO
  • Odpowiedz
Zgubic jeden minus to jedno, ale ona zgubila 4 minusy i nie przez nieuwage, ale przez nieprawidlowy zapis.
-3^5 to nie jest -3 * 3 * 3 * 3 * 3 - tylko -3 * -3 * -3 * -3 * -3.
Ludzie kombinuja z nawiasami jakby mialy jakies znaczenie (-3)^5 to -243, -(3^5) to tez -243.
  • Odpowiedz
Mnie to jedno zastanawia , dlaczego zamiast stworzyc przystepny interaktywny program edukacyjny z lektorem , profesjonalnie opracowana grafika , ciekawymi animacjami który faktycznie mógłby zainteresowac dzieciaki i jego forma bardziej by pasowała pod aktualne trendy , to dalej na siłę próbuje sie udawac normalne lekcje z tabilica , kreda i niedouczona grazyna w roli głównej , mimo ze taka forma kompletnie nie pasuje do przekazu ¯\_(ツ)_/¯
  • Odpowiedz
jest -3^5 a to =243


@testowy12: Niby jak? xD Proszę, rozpisz mi to ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Rozumiem, że miałeś na myśli -3^5= -1 * (3*3*3*3*3) = -1 * 243 = -243...
Oh wait... Widzę, że sympatia polityczna tak przyćmiła ci oczy, że nawet matematyka już nie ma znaczenia :)
  • Odpowiedz