Wpis z mikrobloga

Witam Mirki i Mirabelki. Nosze sie z zamiarem zakupu samochodu do 25 tys zl w benzynie (docelowo LPG) i kombi. Chodzi mi po glowie Citroen C5 tak zwanej "trzeciej" generacji. Moze ktos z was posiada takie auto, moze ktos posiada ogolna wiedze o Cytrynkach, bo mialbym kilka pytan, m.in. czy wersja exclusive byla w ogole dostepna w nadwoziu kombi? #citroen #motoryzacja #samochody
  • 16
  • Odpowiedz
@Prusti: @bigger:
Kupiłem żonie C4 i sobie chwali. Sam jak jeżdżę tym autem to jestem pod wrażeniem.
Problemy jednak z elektryką występują. Od pół roku walczę z komunikatem "Depolution system fault" i ikoną silnika. Auto jeździ normalnie, spala normalnie, a błąd od czasu do czasu się pojawia.

Drugi raz kupił bym cytrynę ;)
  • Odpowiedz
@Skwarek85: @bigger jak z trwaloscia tych samochodow, wnetrza i ogolnie kosztami utrzymania? Jakie wersje wyposazenia od najgorszego do najlepszego wystepowaly i jakimi dodatkami sie roznia? Wersje sa gdzies na nadwoziu napisane? (Exclusive widzialem, ze tak, ale pozostale?) Swiatla ksenonowe byly w konkretnych wersjach, czy jako zupelny dodatek? Warto kupic ze skrzynia automatyczna? Nie mam absolutnie zadnych uprzedzen co do Francuzow, ale sam do tej pory jezdzilem glownie niemcami, i
  • Odpowiedz
@RedRon: wiele razy mialem podobne problemy w niemieckich samochodach ( ͡° ͜ʖ ͡°) a szukam czegos komfortowego, trwalego, z dobrym wyposazeniem, ale np. Audi A6 troche przesadza z cenami czesci ( ͡° ͜ʖ ͡°) Sporo jezdze w trasy. I tak trafilem na C5 i jestem ciekaw opinii
  • Odpowiedz
@Prusti: więc tak:
trwałość - jak dbasz tak masz. Ja wychodzę z założenia, że w samochodzie olej/filtry itd zmieniasz co 10k niezależnie od tego co deklaruje producent (30k long life). To nie jest duży koszt a ma się spokojną głowę. Jak coś przestaje działać to naprawiasz od razu a nie zwlekasz aż pojawi się kolejna usterka. Generlanie 3.0 jest jednostką niewysiloną więc spokojnie te 500k zrobisz przy podstawowej eklpatacji (rozrząd, świece, paski itd). Nie ma zastrzeżeń pod kątem mechanicznym. Mógłbym się przyczepić jedynie do żarówek - częśto się przepalają. Do świateł dziennych założyłem LED i problem zniknął :)
Stan wnętrza tez zależy od właściciela a nie od przebiegu - auto używane po mieście będzie miało gorsze fotele niż to na trasie mimo np. 200k różnicy w przebiegu.
Wersje wyposażenia możesz sprawdzić tu: https://www.dropbox.com/s/t29loi7otm86wu6/dane_citroen_c5.pdf?dl=0
Nie jest to wyznacznik bo w salonie można było skonfigurować sobie dowolnie co tylko dusza zapragnie. Ale są pewne elementy które są tylko w danym segmencie (np. Exclusive - aluminiowe wstawki w kierownicy). Podświetlany schowek z czujnikiem ruchu, ambientowe podświetlenie nastrojowe, masaże w fotelu, asystent pasa ruchu itd itp.
C5 X7 możesz podzielić na 2 linie (przed liftem 2008-2010 i po
  • Odpowiedz
trwałość - jak dbasz tak masz.


@Skwarek85: Srasz. #pdk #zlomnik ( ͡° ͜ʖ ͡°)

@Prusti: BTW żona kupiła ostatnio do firmy (z założeniem ze dla córki do jeżdżenia, jak serio będzie pomagać w firmie) 508 1.6 HDI z 2011. Nie możemy o awaryjności powiedzieć za dużo bo w naszych rękach auto dopiero z 5000 km zrobiło, ale po 270 000
  • Odpowiedz
@kot_w_krawacie w zwykłym trybie można powiedzieć,że jest "leniwa". Zwłaszcza Al4.
W trybie sport czy manualnie możesz poszaleć ale i tak nie zrobisz z niego wyścigówki.
2t masy własnej robi swoje i czuć, że auto jest ciężkie. Ja mam AL6 i więc mocniejszej kombinacji już nie ma.
  • Odpowiedz
@Prusti: Użytkuję od sierpnia C5 X7 Exclusive hydractive w kombi z automatem, ale 2.2 Hdi 204KM. Do tej pory włożyłem w auto 4366zł (+300€ zapłaciłem mechanikowi za zrobienie tylnego zderzaka, lampy i czujnika po małym zdarzeniu na parkingu. Cofnąłem #!$%@? w słupek, mechanik wycenił uszkodzenie na ponad 1800€, zapłaciłem 300€ bo tak mam w ubezpieczeniu.)
Te ponad 4000zł wydałem na:
-Rozrząd, olej, filtry, płyn 1711zł
-Opony letnie + wycieraczki szyb 1800zł
-Dywaniki gumowe 85zł
  • Odpowiedz