Wpis z mikrobloga

Ostatnio była u mnie kontrola elektryka ze spółdzielni i sprawdzał gniazdka w kuchni i łazience. Okazało się, że w dwóch gniazdkach nie działa uziemienie. Czy to znaczy, że w pozostałych pokojach uziemienie nie jest takie krytyczne? Czy nie sprawdzał bo mu się nie chciało? Nie znam się na elektryce kompletnie. Z góry dziękuję za pomoc. #elektryka
  • 21
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@100mph: tak, jest różnicówka, właśnie elektryk mówił, że przez to, że nie ma tego uziemienia to różnicówka nie będzie działać jak powinna
  • Odpowiedz
@iksem jeżeli masz 2-przewodowa to różnicowka jest tylko jako zapychacz modułów w rozdzielni ;) prawdopodobnie masz 3-przewodowa tylko połączenia w gniazdkach trzeba poprawić albo ktoś źle zmostkował gdzieś ochronny przewód, ewentualnie źle podłączył
  • Odpowiedz
@100mph: czyli sugerujesz żeby elektryk sprawdził uziemienie we wszystkich gniazdkach w mieszkaniu? nie tylko te, które namierzył elektryk ze spółdzielni?
  • Odpowiedz
@iksem: Jak była robiona instalacja 5 lat temu, to ją spaprali. Natomiast jakość wykonanych pomiarów przez tego elektryka źle o nim świadczy. A raczej źle świadczy o firmie, która takie pomiary wykonuje - bo najtaniej i najszybciej, ale niekoniecznie zgodnie z przepisami.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@kozi966: czyli typowo jak to w spółdzielni jest robione. Ja magików ze spółdzielni nie wpuściłem na wykonanie pomiarów. Dałem im swoje pomiary wykonane przeze mnie z całym protokołem. Z telefonem do spółdzielni, że mają mi to odjąć z funduszu remontowego.
  • Odpowiedz