Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
#programista15k #programowanie #biznes #b2b #przedsiebiorczosc #energetyka (to ostatnie nie jestem pewien czy dobry tag)

Hej Mirki,

Przechodzę niebawem na b2b i rozważam otwarcie biura we własnym lokalu. Czytałem że prawo zobowiązuje do zmiany taryfy, jeśli więc przeznaczył bym na działaność połowę lokalu, zgaduje że muszę założyć nowy licznik plus płacić wysokie opłaty stałe.

Czy jest na tagach ktoś, kto coś takiego ostatnio przeprowadzał i mógł by nakreślić orientacyjne koszty takiego przedsięwzięcia?

Cały temat wziął się z kwestii kosztów działalności, a właściwie potrzeby ich wytworzenia w tym roku, a remont biura wydaje się perfekcyjnym kandydatem, plus miejsce do pracy na pewno się przyda.

Z góry dziękuję za pomoc przedsiębiorcze Mirki!
  • 13
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@dthprf: nie opłaca się, podnosi ci podatek od nieruchomości

A jak jest na kredyt to twój bank nie wyraził na to zgody dając ci kredyt na cele mieszkaniowe i może rozwiązać umowę
  • Odpowiedz
  • 1
@dthprf faktycznie chcesz tam w jakiś sposób prowadzić jakąś działalność w tym miejscu? Czy tylko przechodzisz na b2b u obecnego pracodawcy? Jeśli nie potrzebujesz lokalu usługowego mieć to nie zmieniaj jego statusu. To nie jest dobry sposób robienia kosztów.
  • Odpowiedz
  • 1
@dthprf jak nie będziesz miał kosztów to zastanow się nad ryczałtem 17% na działalności. Robienie kosztów na siłę nie zwiększa Twojego budżetu a zmniejsza go.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@oslet: takie coś masz na myśli jak na screenie? Będę klepał kod jak u tymczasowego pracodawcy. To się kwalifikuje? Negocjując podwyżkę wyrwałem 13k netto vs 8k brutto na UOP. Z liniowego nie mogę skorzystać rok, czyli II próg na koniec roku, ponad 3k plus podatku. Na przyszły rok liniowy już jeśli faktycznie można.
Pracuje w tym domu czasem, bywam w weekendy tez, dlatego część budynku chciałem przeznaczyć.
dthprf - @oslet: takie coś masz na myśli jak na screenie? Będę klepał kod jak u tymcz...

źródło: comment_mvwLBtGSIgRq5mNEgHxp2z6npIBX95Lz.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@beee: 13k b2b vs 8k uop (brutto). Biura nie potrzebuje, głównie u klienta siedzę, ale w ten dom mógłbym zainwestować w tym roku, zanim będę mógł przejść na liniowy (przyszły rok?)
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
Dzięki za pomoc, zagmatwane to jest wszystko. Nie mam opcji na mały ZUS ani na liniowy, bo nie chce zmieniać pracodawcy, w umowie też nic nowego nie wymyślę.
  • Odpowiedz
  • 3
@dthprf ale możesz pracować z domu, możesz mieć działalność zarejestrowaną na dom. I nie musisz do tego zmieniać przeznaczenia domu z lokalu mieszkalnego na użytkowy. To naprawdę nie wyjdzie na dobre. Podatek, rejestracja śmieciarska do gospodarki odpadami (i opłata), prad, czynsz, jak to spółdzielnia to zgodę powinieneś mieć, użytkowanie wieczyste inaczej liczą (opłatę przekształceniową od tamtego roku) i tak dalej. A odliczysz niewiele, trochę czynszu proporcjonalnie do powierzchni używanej na cele działalności
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@oslet: rozumiem, może to faktycznie bez sensu, lepiej już chyba włożyć trochę kasy w sprzęt, albo coś innego jeszcze może wymyślę z księgowymi.

@dthprf a czemu nie możesz linowego?

@oslet: nie mogę przez wzgląd na przepisy, w większości mi się pokrywają obowiązki na umowie b2b z poprzednią umową o pracę. Przepis mówi że w danym roku podatkowym nie moge skorzystać z liniowego w takim przypadku. Tak samo jak nie należy
  • Odpowiedz
13k b2b vs 8k uop (brutto). Biura nie potrzebuje, głównie u klienta siedzę, ale w ten dom mógłbym zainwestować w tym roku, zanim będę mógł przejść na liniowy (przyszły rok?)


@dthprf: W takim razie inwestycja w dom nie będzie miała uzasadnienia przy obronie kosztu
  • Odpowiedz