Wpis z mikrobloga

Cześć mam pytanko posiadam 2.4 JTD i pedał sprzęgła wpadł w podłogę.

Jechaliśmy I nagle Biegi Zaczęły ciężko wchodzić. Po zębach jak by nie wysprzęglał do końca. Później pedał odbił tylko do połowy. wyciągłem go do góry z nadzieją że dojadę do domu. I nagle sprzęgło zaczęło ślizgać przy większym gazie. byłem 13 km od domu. I w końcu pedał wpadł w podłogę. Podniosłem go i stał się twardy koniec dalej nie pojadę.

Po otwarciu maski siłownik sprzęgła który jest na górze skrzyni był uszkodzony. Tłok wyskoczył i Się przestawił lekko bokiem. Zdemontowałem go i łapką docisku idzie lekko poruszyć plus samochód jest na biegu.

Sprzęgło Łapało od połowy tylko pedał strasznie skakał zmiana biegu musiała być szybka by jechało się komfortowo. Powolne puszczanie sprzęgła kończyło się wibracjami. Sam pedał chodził twardo i równomiernie.
Razem z znajomym obstawiliśmy docisk.
Wiedziałem że muszę go wymienić ale myślałem że jeszcze tym do lata pojeżdżę. W dalekie trasy się narazie nie wymieram

Wibracje raczej były spowodowane urwaną poduszką silnika. (Tą z tyłu).

Pytanko czy jest szansa że to sam wysprzeglik czy jednak muszę targać skrzynię.

Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam

#alfaromeo #alfaholicy #mechanikasamochodowa #mechanika #fiat
  • 3
@PDCCH wiem jestem dopiero na 3 roku zainteresowania mechaniką przed tem byłem informatykiem więc no nie znam wszystkich profesjonalnych terminów ale próbuję się nauczyć tej sztuki. No i myślę że to będzie niezłe wyzwanie dla początkującego. :) Dlatego wolałem się zapytać niż od razu rwać się na głęboką wodę.