Wpis z mikrobloga

W ciągu dwóch lat komercyjnej służby 737 MAX przed jego uziemieniem, globalna flota prawie 400 samolotów wykonała 500 000 lotów i poniosła dwa wypadki związane z utratą kadłuba. Według danych statystycznych zebranych 11 marca 2019 r. wskaźnik wypadków 737 MAX był drugi za Concorde, z czterema wypadkami na milion lotów, w porównaniu z 0,2 wypadkami Boeinga 737 Next Generation na milion lotów.
https://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_737_MAX
#samoloty #lotnictwo #ciekawostki
a.....a - W ciągu dwóch lat komercyjnej służby 737 MAX przed jego uziemieniem, global...

źródło: comment_EL1AzHyYzx1Qdhb15s18Qh9e45ZcSZlL.jpg

Pobierz
  • 27
  • Odpowiedz
@antek_akrobata: tak to jest gdy zdarzy się katastrofa przy małej liczbie wszystkich lotów.
Z tego co pamiętam to Concorde miał tylko jedną katastrofę, której sprawcą był jeden z najbardziej niebezpiecznych samolotów swojej epoki - DC-10 ( ͡° ʖ̯ ͡°)
  • Odpowiedz
Ciekawe po co tego MAX wprowadzali. Leciałem nim i dla pasażerów nie było żadnej różnicy w komforcie, całkowicie żadnej w porównaniu z 737 next gen nowym.
Może jedynie mniej paliwa spalał ale przy wyższej cenie mogło to się kompensować z nowym 737 next gen...
a po co zmieniać systemy bezpieczeństwa które działają dobrze i nie ma wypadków? udoskonalanie czegoś na siłę?
  • Odpowiedz
@yetix: Mniejsze spalanie paliwa to ogromy plus. Od lat tylko o to chodzi w samolotach, aby mniej spalały. Myślisz, że ktoś by kupił starego Boeinga, jeśli na rynku jest Airbus, który spala mniej paliwa? 737 MAX był po prostu odpowiedzią dla A320 NEO.
  • Odpowiedz
Ciekawe po co tego MAX wprowadzali. Leciałem nim i dla pasażerów nie było żadnej różnicy w komforcie, całkowicie żadnej w porównaniu z 737 next gen nowym.

Może jedynie mniej paliwa spalał ale przy wyższej cenie mogło to się kompensować z nowym 737 next gen...

a po co zmieniać systemy bezpieczeństwa które działają dobrze i nie ma wypadków? udoskonalanie czegoś na siłę?


@yetix: Tutaj klarowne wytłumaczenie:

adam2a - > Ciekawe po co tego MAX wprowadzali. Leciałem nim i dla pasażerów nie było ...
  • Odpowiedz
@yetix: wprowadzili MAX, bo jest bardziej ekonomiczny... a ma to kolosalne znaczenie. Nowe silniki były większe, więc musiano zamontować je bardziej z przodu i wyżej, co sprawiło że zmienił się środek ciężkości samolotu. Przez to musiano wprowadzić MCAS do stabilizowania kąta natarcia... a żeby piloci latający na 737 nie musieli przechodzić szkoleń na 737 MAX, udawano że MCAS to rozwinięcie wcześniejszych systemów. Brak konieczności szkoleń skusił wiele linii lotniczych, których piloci
  • Odpowiedz
#!$%@? tam. Księgowym wszystko się zgadza. I tak to tańsze wraz z odszkodowaniami dla rodzin zmarłych miast tworzyć nową linię szkoleń.

Powinni im dopieprzyć taką karę finansową by następny raz się zastanowili czy aby na pewno wyjdzie taniej.
  • Odpowiedz
Ciekawe po co tego MAX wprowadzali. Leciałem nim i dla pasażerów nie było żadnej różnicy w komforcie, całkowicie żadnej w porównaniu z 737 next gen nowym.


@yetix: Trochę cichszy jest. A na poważenie to dla pasażera nie ma też wyraźnej różnicy między 737 NG a Classiciem. MAX potrafi spalić 500 kg mniej paliwa na godzinę lotu od NG i ma większy zasięg.
  • Odpowiedz
@yetix: @antek_akrobata:

zmienił się środek ciężkości samolotu

Środek ciężkości się nie zmienił, na pewno zostało to zrównoważone na ogonie samolotu i względem skrzydeł jest w tym samym miejscu (przynajmniej w osi podłużnej). Inaczej samolot w ogóle by nie latał albo wymagał ogromnych sił na stateczniku poziomym, co byłoby bardzo nieekonomiczne. To co się naprawdę zmieniło, to przy dużym kącie natarcia większe silniki mogą generować znaczącą siłę nośną i samolot staje
  • Odpowiedz
@antek_akrobata: Gdzieś czytałem, że do momentu katastrofy, Concord był najbezpieczniejszym samolotem swiata. Bo przebył najwiekszy dystans nie mając przy tym żadnego wypadku i był rekordzistą. Wszystko zmieniło sie po katastrofie w Paryżu
  • Odpowiedz
@positive_rate: @antek_akrobata
Dla pasażera nie ma żadnej różnicy a linie lotnicze się chwała że dysponują flota najnowszego modelu jakby to miało dla pasażera jakiekolwiek znaczenie :) pamiętam jak air dubai się chwalił że max do Krk będzie latał, specjalnie to podkreślali. I moje zdziwienie było duże bo tam ryanair zwykły :)
Next gen chyba ma cieńsze fotele niż classic 737, to jedynie różnice robi można w ryanair zaobserwować w zależności od
  • Odpowiedz
Dla pasażera nie ma żadnej różnicy a linie lotnicze się chwała że dysponują flota najnowszego modelu jakby to miało dla pasażera jakiekolwiek znaczenie :)


@yetix: To że model samolotu nie będzie najnowszy - być może ne ma żadnego znaczenia dla pasażera, ale to że u konkurencji z nowszym samolotem będzie mógł kupić bilet na tę samą trasę znacząco taniej - to już raczej ma znaczenie zasadnicze....
  • Odpowiedz