Wpis z mikrobloga

@lort_fzhut: Może to być łatwiejsze niż pisanie sobie wszystkiego prosto w zeszycie, ale jakoś do tego najprostszego sposobu jestem najbardziej przyzwyczajony. Podobnie nie potrafię rysować map na komputerze. Dla mnie musi być w zeszycie :D
@lort_fzhut: Relacje między bohaterami niezależnymi możesz sobie zrobić w excelu. Taka tabelka powinna być w miarę przejrzysta, o ile "relacja" zamknie się w bardzo lapidarnym opisie (w rodzaju takich typowo dedekowych "wrogi/nieprzyjazny/obojętny/przyjazny/pomocny"). Mapki to zdecydowanie AutoRealm albo AKS Hexmapper lub Hexographer, jeśli chcesz bawić się w hexcrawl. Reszta w edytorze tekstu albo zeszycie.
@lort_fzhut: @Ignacy_Patzer: Tabelka w excelu to świetny pomysł.
Ja korzystam z mapy połączeń do opisywania sieci powiązań - od każdej pierwszoplanowej postaci/organizacji rozrysowuję sobie radialnie połączenia do osoby, lub kręgu osób, z którymi ma jakąś relację. Czasami są dwukierunkowe (burmistrz i kapitan straży) czasem jednokierunkowe (czarnorynkowy handlarz może wiedzieć sporo o lokalnej policji, ale bez wzajemności).
Dzięki temu wiem, jak interakcja graczy z jednym elementem świata wpłynie na inne -
@lort_fzhut: Spory narzut obsługi narzędzia w stosunku do możliwości. Jeśli ktoś lubi coś takiego i potrafi w tym wydajnie pracować, to na pewno zyska bardzo dużo, ale możliwości wzajemnego linkowania do siebie artykułów i zasadniczo tworzenia czegoś w stylu Wikia swojego świata to nie jest coś, czego potrzebowałem. Z pewnością jest świetne, kiedy np. nad jednym projektem pracuje kilka osób, lub chce się mieć gotową estetyczną formę prezentacji np. żeby sprzedać