Wpis z mikrobloga

Enduro i Cross Mirki! Od kilku lat nie zgłębiając mocno tematu czaje się żeby kupić sobie jakieś "terenowe" moto. Bez perspektywy na wyjazdy na zawody, nawet bez przesadzania w zakresie stroju (na początek kask który mi został po jeździe na plastiku :) ) Po prostu mam dookoła dużo terenu i raz na jakiś czas poszurał bym sobie po nim :P Budżet do 10k ale wolałbym wydać 8-9 k. Standardowo pierwsze o przyszło mi na myśl to CRFy, ale wpadł mi w oko sprzęt Husquvarna tc 250 4t, które w okolicach 2011 roku wyglądają bardzo sensownie, wizualnie wydaje mi się że wyprzedzają crf. Warte to uwagi, czy iść w powszechne sprzęty? Druga kwestia- mam 2m wzrostu i prawie 100 kg wagi xD Czy przy takich niedźwiedziach nadal ma zastosowanie zasada, "NA POCZĄTEK POD ŻADNYM POZOREM NIE 450", czy powinienem rozglądać się za 450 żeby mnie udźwigło? XD #enduro #cross #motocross #motocykle
  • 12
  • Odpowiedz
@vivanat: hej ja jak zaczynałem to miałem 110kg i latałem na 30km dr350, teraz waga spadła do 88 a moto zmieniałem na te250i daje rade bez najmniejszego problemu, miałem jedno sezonowy epizod z exc350 i dla mnie był za mocny a było to po 3 sezonach na DR, więc ja bym celował w coś do 250cc najlepiej crf250x, fajny motor nie za mocny.pomysle tez o takim jak Beta xtrainer, mega sprzęt,
  • Odpowiedz
@vivanat: Ja bym na twoim miejscu nie pchał się w stare Huśki bo z częściami może być różnie, ze względu na poźniejsze wykupienie przez KTM'a. Poszukaj bardziej jakiejś Yamahy albo ktma hondy się sypią. Wszystko się sypie jak wiekowe ale znajomi mieli hondy i więcej problemów niż z kateemami. 450 na początek to bez sens i głupota bo ani to praktyczne ani przyjemne. Kilku znajomych na pierwsze moto kupiło sobie 350
  • Odpowiedz
@vivanat: często można znaleźć moto z wymienionymi sprężynami, bo te fabryczne są robione pod zawodników około 80kg, więc weź też pod uwagę wymianę sprężyn w armorkach, chyba, że znajdziesz coś z wymienionymi. Pytanie czy jeździłeś już w terenie? bo crossy 450 to już narwane są, 3 bieg i z samego gazu na koło idą
  • Odpowiedz
@vivanat: wszystko zależy od tego jak kto serwisował. Czasem po roku sprzęty wygladaja gorzej niz 10 letnie. Chodzi mi bardziej o to że te Huśki nie są już produkowane i może być lipa z częściami ale nie musi nie znam dogłębnie tematu. 9 lat to nie jest tak mało podeślij link ocenimy.
  • Odpowiedz
@vivanat: Huska z 2011 to jeszcze BMW. To o czym pisał @aniewiemjaki, niby części są, ale #!$%@? nie do końca. Drugą marką KTMa wedy był Husaberg. Jak trafisz to się nie musisz bać, że jakaś wydumka z #!$%@? wie jakim serwisem.:)
PS. Buty, garnek i coś na plecy podstawa. Dobrze jest zakryć kolana i łokcie.( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@vivanat możesz brać, części są bo cała starą technologię wykupiła firma SWM i nadal produkują. Szukaj 310 jest fajniej zestrojona. I nie przestrasz się dźwięku silnika , to tak pracuje bo rozrząd jest na kołach
  • Odpowiedz
@vivanat: szukaj czegoś co ogarnaja mechanicy w twojej okolicy. Ich też popytaj bo oni wiedzą co kto ma wartego do kupienia. Ja bym szukał exc 200 ale mało tego i drogie albo yzf250. Wszystko zależy gdzie będziesz chciał jeździć. Typowy cross jest napewno tańszy niż hard enduro i kupisz młodsza sztukę np SXF niż EXC. 450 bym odpuścił bo tego nie ogarnaja dobrze nawet zaawansowani a krzywdę sobie łatwo zrobić.
Na
  • Odpowiedz
@vivanat: ja na twoim miejscu zastanowiłbym sie czy w ogóle pchać w stare 4T, co do psucia się, to każdy sie psuje i trzeba do tego dokładać. W kwotach 8-9 jeśli chodzi o 4T to unikaj Hondy (miałem 4 lata) wiec wiem co mówię, i starszych KTM, zwłaszcza SXF350 bo to bardzo nie udana konstrukcja. Pytanie kluczowe chcesz crossa czy enduro ? Ja na twoim miejscu poszukałbym 2T, ale przy twojej
  • Odpowiedz