Wpis z mikrobloga

Witam. Pora na ogłoszenie wyników wstępnej ankiety projektu Gothic Fabularnie. Zainteresowanie okazało się bardzo duże, więc niestety ale prace potrwają nieco dłużej niż wstępnie zakładałem ale gra się odbędzie. Najważniejszą zmianą wynikającą z tej ankiety jest samo prowadzenie gry. Kilka osób które mają już doświadczenie w grach fabularnych na wykopie zasugerowały abym pozostał przy klasycznym formacie prowadzenia rozgrywki w pełni poprzez wpisy na wykopie i plusowanie komentarzy pod nimi. Także discord będzie jedynie opcjonalnym narzędziem do komunikacji ze mną i pozostałymi graczami.Dokładny opis jak to będzie przebiegać podam w późniejszym terminie, a póki co przyjrzyjmy się odpowiedziom jakie mi wysłaliście.

tl:dr; Rozgrywka będzie przechylona na stronę fabuły, ale nie będzie wymagane zaangażowanie w niej. Więcej zadań, potworków i miejsc do eksploracji. Obozem rządzi na początku NPC, później może gracz. System rozwoju będzie hybrydą opartą o cechy i atrybuty. Przedmioty będą opisane bezpośrednio +obrażenia/+pancerz.

I. PvP czy PvE?
Zdecydowanie wygrała opcja #2 (48% wszystkich głosów, reszta raczej po równo). Oznacza to że będzie większa różnorodność przeciwników z którymi można walczyć, oraz niektóre silniejsze potwory mogą posiadać dodatkowe zdolności. Walki między graczami będą rozgrywać się z użyciem tych samych bądź tylko nieco zmodyfikowanych zasadach. Dokładniejszy opis bliżej startu.

II. Fabuła
Średnio - 46%, bardzo - 31%, słabo - 23%. Zadania będą w 100% opcjonalne, także jeśli chcesz udawać całą grę ścierwojada to droga wolna. Każdy obóz dostanie kilka unikatowych zadań, które jeśli chce się wykonać trzeba będzie najpierw znaleźć. Dla szukających poważnej przygody będą również zadania elitarne (nazwa robocza) które po wykonaniu dadzą bonusy wszystkim członkom danego obozu aby ci którzy nie będą się na nich skupiać też mieli coś od życia.

III. Przywódca obozu
50/50. Zacznie NPC, co później się stanie to wasza sprawa.

IV. i V. System tworzenia i rozwoju postaci

Te dwa pytania dały jednocześnie najwięcej odpowiedzi i najwięcej kłopotu sprawiły. Jedyne co do czego jesteście niemal w 100% zgodni to że rozwój postaci musi być.
System będzie hybrydą cech i atrybutów. Atrybuty to oczywiście Siła, Zręczność oraz na potrzeby mechaniki Krąg Magii. Cechy to zbiorcza nazwa na wszystkie bonusy, umiejętności i zdolności jakie można wyszkolić. Przy tworzeniu postaci dostaniecie 2 punkty rozwoju. Można je wykorzystać na 2 Cechy pierwszego poziomu, bądź spróbować indywidualnie wynegocjować jakieś unikatowe bonusy które bardziej wam będą odpowiadały. Niektóre cechy będą dostępne tylko przy tworzeniu postaci, tak samo jak możliwość zdobycia cech indywidualnych!
W trakcie rozgrywki po zdobyciu poziomu nowego poziomu otrzymacie 1 punkt nauki. Można go wydać na podniesienie Siły lub Zręczności o 5, Kręgu Magii o 1 lub wytrenowanie nowej Cechy za dodatkową opłatą. Spis podstawowych Cech będzie dostępny kilka dni przed startem zapisów do gry aby móc spokojnie zaplanować postać.

VI Statystyki przedmiotów

Tutaj bezapelacyjne wygrały proste bonusy. Co do samego systemu to wstępnie zakładam ekwipunek złożony z broni, pancerza i błyskotki. Bronie podzielone będą na białe i dystansowe. Dalej podzielone będą na lekkie i ciężkie. Odpowiadać to będzie podziałowi jednoręczne/dwuręczne i łuki/kusze. Bronie lekkie będą zadawały mniejsze obrażenia ale dadzą w zamian bonus do obrony, ciężkie będą dawały tylko obrażenia. Jako że chcecie więcej przygód to znajdą się przedmioty unikatowe możliwe do zdobycia tylko przez jedną osobę.

No i na koniec odpowiedzi na kilka pytań które zadawaliście w uwagach (w większości użyte parafrazy pytań)
1) Nie znam świata/nigdy nie grałem :<
Nic nie szkodzi. Znajomość gry nie będzie dawała przewagi, a dodatkowo zasponsoruje jakieś wpisy wprowadzające do fabuły bo ta oczywiście nie będzie oparta o tą z gry. Wykorzystuję tylko świat i mechaniki jako inspirację.

2) Jak w to się będzie grało?
Na wykopie pojawi się wpis z podsumowaniem poprzedniej tury, oraz opisem sytuacji początkowej. Pod nim będą komentarze określające co nasza postać będzie robić dalej które wybieramy poprzez plusowanie. To tak pokrótce, dokładniejszy opis bliżej wersji finalnej.

3) Co z obozami?
Będą, przydział początkowy będzie na podstawie kilku pytań w arkuszu tworzenia postaci aby uniknąć sytuacji że 80% graczy pójdzie do jednego obozu bo znają grę i pomyślą że tam będzie łatwiej a te kilka osób które nie znają świata nie będą wiedziały o co chodzi.

4) Będą ścierwojady?
Jak najbardziej.

Obecnie mam ukończoną w 90% kartę postaci, następne będą przedmioty i mechanika walki. Fabułę pozostawię na koniec lub gdy najdzie mnie inspiracja. To tyle ode mnie, jeśli macie pytania to piszcie. Ja bądź ktoś z beta testerów wam odpowie.

#gothic #gothicfabularnie
Ex2light - Witam. Pora na ogłoszenie wyników wstępnej ankiety projektu Gothic Fabular...

źródło: comment_WpaHpxS8TZpcZ44MPG5oKMSKZkNfLRQ4.jpg

Pobierz
  • 9
  • Odpowiedz
@Ex2light:

Można je wykorzystać na 2 Cechy pierwszego poziomu, bądź spróbować indywidualnie wynegocjować jakieś unikatowe bonusy które bardziej wam będą odpowiadały.


W sensie że mogę sam sobie wymyślić umiejętność?
  • Odpowiedz
  • 4
@Wysu piszesz propozycję wymiany a ja ją akceptuje bądź proponuję w jakiej formie mogę to zaakceptować. I nie musi to być tylko inna umiejętność. Przykładowo: 1 punkt w zamian za 1000 bryłek rudy na start, 2 punkty w zamian za znajomość języka orków. To są indywidualne negocjacje więc dowolność całkowita niemal.
  • Odpowiedz