Wpis z mikrobloga

@trysiak: przed kupnem nowego wybierz ten z większą pojemnością, najlepiej maksymalną, jaka pasuje do twojego auta. Zwróć uwagę na maksymalne wymiary miejsca na aku w samochodzie, żeby się przypadkiem niemiło nie zaskoczyć.
  • Odpowiedz
@trysiak: Jak kupiony w sklepie to chyba jeszcze na gwarancji będzie. Całkiem możliwe, że ma zwarcie, bo żeby aż do 4V spadło napięcie po 2 tygodniach to mało prawdopodobne.
(nie znam się ale wypowiem ( ͡° ͜ʖ ͡°) bo miałem ostatnio przygody ze swoim aku)
  • Odpowiedz
@trysiak: Nie bierz akumulatora o większej pojemności niż jest przewidziany do Twojego auta bo alternator go nie doładuje. Musiałabyś bardzo długie trasy robić, żeby utrzymać go na dobrym naładowaniu.
  • Odpowiedz
@trysiak: Możesz próbować naładować. Ja zostawiłem motocykl na światłach i po 8h nawet deska się nie zapaliła. Z doświadczenia zawodowego wiem że granica uruchomienia elektroniki motoryzacyjnej to koło 6,5V jest (nowszej, gdzie są przetwornice w modułach itp.). Odpaliłem z bólach z kabli, na trasie 6,5km nawet na obrotach mi grzane manetki płakały że napięcie w układzie za małe (granicę chyba 10 albo 9,5V maja). Naładowałem zasilaczem regulowanym i na razie żyje
  • Odpowiedz
@trysiak: nie zostawiłaś czegoś przypadkiem co rozładowało akumulator do cna? Odpal auto na kablach - w sensie od innego samochodu, pojeździj nim z półgodziny, żeby trochę doładowało akumulator. Następnie podepnij prostownik, powinien do wykryć bez problemu jako 12v i zacząć ładować. Jak akumulator sprawny, to może jeszcze trochę pożyje, jak nie to sytuacja za jakiś czas się zapewne powtórzy.
  • Odpowiedz
via Android
  • 0
@pietryna123 jak sprawdzić czy coś nie rozładowuje mi akumulatora kiedy auto stoi na parkingu? Jako typowy różowy oczywiście nie ogarniam tematu ( ͡° ʖ̯ ͡°) a tata ze swoimi kolegami mechanikami 250 km stąd
  • Odpowiedz
@trysiak:
Podłącz równolegle inny akumulator, wtedy podłącz prostownik (żeby się w ogóle uruchomił). Jak już prostownik zacznie ładować, wtedy możesz odłączyć ten drugi akumulator.

Ale, generalnie nie wiąż z tym akumulatorem jakichś wielkich nadziei. Są pewne szanse, że jeszcze wstanie, i posłuży do lata, ale godny zaufania to on już nigdy nie będzie :(
  • Odpowiedz
Bierzesz miernik, ustawiasz na Ampery. Rozłączasz z aku minusa i podpinasz w szereg z miernikiem, czarne do kabla/klemy, czerwone do minusa. Robisz odczyt z miernika przez kilkanaście sekund, jak będzie w okolicach 0,6-1A lub mniej to nic specjalnie nie rozładowuje (zależy od auta i jego standardowej elektroniki). Na początku może pokazać więcej bo komputer i inna drobna elektronika będzie się uruchamiać.

@trysiak:
  • Odpowiedz
via Android
  • 0
@pinczerus
dzięki! postaram się to sprawdzić ;)
w międzyczasie poszukam kogoś z kablami gotowego pomóc w Poznaniu, może chociaż uda się go raz uruchomić i wrócić do miejsca gdzie oddam go na gwarancję
  • Odpowiedz