Wpis z mikrobloga

Przecież te pieniądze nie pochodzą z dodruku ani z długu

@cobaltBlue: Morawiecki przyznał, że z długu:
https://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/kraj/1668342,1,morawiecki-w-przyplywie-szczerosci-500-plus-jest-na-kredyt.read

zmniejszają bilans fiskalny państwo-obywatel, bo pieniądze z podatków trafiają z powrotem do ludzi. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Mam poważne wątpliwości, bo nie zauważyłem żadnej obniżki danin a podwyżki - i owszem.
@MiKeyCo: To jest wypowiedź z 2016 roku, ale czy faktycznie to jest finansowane z długu?
Ja zauważyłem, płace mniej podatków o 12k rocznie, a to bardzo dużo. Podwyżek jakoś nie widze, nie czuję.
@cobaltBlue: nie znam się ale się wypowiem na chlopski rozum ( nie ogladam jakichkolwiek wiadomosci od 5 lat xd ) . Masz firme, placisz podatki - przez podniesiona minimalna, placisz wieksze podatki ktore z kolei ida na 500 plus. Januszex chcac utrzymac dochody na tym samym poziomie, podnosi ceny swoich uslug/produktow, czego efektem jest to, ze zlotowka ma mniejsza sile nabywcza, czyli inflacja defacto wzrasta - dobrze mysle ?
To jest wypowiedź z 2016 roku, ale czy faktycznie to jest finansowane z długu?

Ja zauważyłem, płace mniej podatków o 12k rocznie, a to bardzo dużo. Podwyżek jakoś nie widze, nie czuję.

@cobaltBlue: Nie mam zamiaru bronić żadnej z tez. Chętnie też bym się sam obiektywnie dowiedział. Niestety w Polsce rzeczowa dyskusja polityczna już prawie nie istnieje.

Ale nawet jeśli nie wywoła inlacji to zmieniła się charakterystyka redystrybucji. I nad tym
@cobaltBlue

Przypominam, że 500 plus jest na kredyt. Zadłużyliśmy się o dodatkowe 20 mld zł, bo chcemy promować dzietność. Jesteśmy we własnym gronie i nie musimy mówić sobie tylko pięknych słów.

Kiedy słowa ze spotkania przebiły się do mediów, minister postanowił się z nich wytłumaczyć. - Ok. 20 mld złotych to nie jest wygórowany koszt. Program 500+ jest inwestycją w przyszłość Polski

Głupi, zaślepiony lemingu - wystarczy?