Wpis z mikrobloga

OpenTTD w 3D. Już działa, brakuje tylko grafik. Ponoć spritey w zBase (32. bitowe grafiki do gry) robione były na modelach 3D, więc te modele znalazłyby tutaj zastosowanie.
Fajnie by było, jakby odtworzyli ten pikselowaty klimat oryginalnych sprite'ów ( ͡º ͜ʖ͡º).

Z innych ciekawostek, doczytałem też, że jakiś nowy pasjonat bardzo mocno pracuje nad patchem z możliwością spowolnienia upływu czasu w grze (albo nawet jego zatrzymania jak ktoś chce) tak, by jak najbardziej realnie oddać czas w jakim kolejki pokonują odległości w grze (kolej nie pojedzie kilkuset kilometrów przez kilka dni czy tygodni, tylko kilka, kilkanaście godzin). Patch już działa, trwa usuwanie jakichś drobniejszych błędów.

A w najnowszej wersji OpenTTD (która ma wyjść możliwe, że niebawem) nie będzie już można odbierać ropy podstawiając kolej bezpośrednio pod platformę wiertniczą (nie robiłem tego nigdy, dla mnie to bug był). I będzie można wybierać z różnych rodzajów dróg dla samochodów (tak samo jak można obecnie dla kolei).
#openttd
kaktuszostrymi_kolcami - OpenTTD w 3D. Już działa, brakuje tylko grafik. Ponoć sprite...
  • 20
@FarmazonowyMsciciel: ja mogę mieć i 2D, bo uwielbiam klimat tej gry, ale jednak jakby udało się w grze robić tory i drogi w dowolnym kierunku i zakręty byłyby gładkie, to byłoby coś.

@CSNM: to jest póki co nakładka na OpenTTD (wspaniała gra), która potrafi przerobić tę grę z dwuwymiarowej na trójwymiarową. Jak autor dorobi te modele 3D do każdego elementu w grze i inni ludzie dorzucą grafiki, to pewnie kwestia
Not Road Types


@chuda_twarz: czyli pewnie go po prostu zaimplementują w stabilnej wersji gry, bo się sprawdził.
A z tym czasem, to też zdaje się najpierw poszło do JGR, ale jeszcze ma błędy i (nie wiem na ile wierzyć temu co na forum pisał) jak do tej pory było to rozwiązywane w brzydki sposób jakimiś hakami, a on jakoś od połowy roku wziął się na poważnie i ryje w tym dogłębnie
@sylwke3100: nie znam się. To wykorzystuje OpenGL, a to zdaje się jest do GPU. Ogólnie cała gra działa tak jak do tej pory, a render 3D jest robiony na podstawie danych „z 2D” z tego co zrozumiałem. Dlatego np. wagoniki na przekątnych torach wyglądają brzydko (mają za duże przerwy). Może z czasem jeśli projekt zdobędzie zainteresowanie graczy będzie to dopracowywane.
@mojemacki: to już bardziej skomplikowana kwestia i bez przepisania gry na nowo raczej to się nie stanie (czyli się pewnie nie stanie). Ja to bym chciał też, by na jednej kratce można robić parę torów w obu kierunkach. Ale to już w ogóle byłaby radykalna zmiana.
Ogólnie bardzo brakuje OpenTTD w nowej odsłonie, ale ze starymi mechanikami. Chyba Transport Fever aspiruje do tego, ale nie grałem, a z opinii to do
@mojemacki: Gdzieś wyczytałem, że ta 2. część to taka jakby 1,5, a nie nowa odsłona. I że cały czas dłubią i polepszają grę i jeszcze z 5 lat i może coś z tego będzie. Pewnie fan OpenTTD to pisał.
A gra z filmów wydaje mi się klaustrofobiczna.
Mnie grafika aż tak nie obchodzi, a każdy nowy klon OpenTTD upiera się, by mieć nawet widok z pozycji maszynisty. Mi to niepotrzebne. Mi