Wpis z mikrobloga

Jestem ekspertem w sprawach chargebacków, fraudów, płatności kartą, organizacji płatniczych i przepisów z tym związanych. Bylibyście zainteresowani AMA?

Teraz kilka ciekawostek o których sporo osób nie wie z tego co widziałem w wielu znaleziskach.

1. Reklamacje chargeback można zgłosić do transakcji każdą kartą, a nie tylko kredytową jak twierdzą niektórzy.

2. Akceptant/Merchant czyli sklep/hotel ma prawo posiadać dane kart płatniczych swoich klientów np. z booking. Nie ma prawa tych danych wykorzystywać w sposób inny niż jest to określone w umowie o przyjmowanie płatności oraz ma obowiązek te dane zabezpieczyć tak by nie dostały sie w ręce osób trzecich.

3. Po wyjezdzie z hotelu Twoja karta została obciążona kosztami naprawy uszkodzeń lub palenia w pokoju? Jeżeli w regulaminie hotelu był zapis o takich karach a hotel ma dokumenty które udowodnia szkode lub palenie to jest to zgodne z regulacjami organizacji płatniczych i nie jest to wykroczenie czy kradzież.

Jeżeli będzie zainteresowanie tematem to stworze osobne znalezisko które tu podlinkuje.

#chargeback #visa #ama #ciekawostki
  • 8