Wpis z mikrobloga

Czy jest jakiś prawnie określony termin w którym sklep jest zobowiązany do ZAKOŃCZENIA procesu rękojmi tj. wynagrodzenia szkody?
Toczę już od 4 tygodni batalię ze sklepem z meblami w którym dostałem uszkodzoną jedną część. Najpierw 3 tygodnie czekałem na odpowiedź i pewnie czekałbym dalej gdyby nie kilka telefonów. Teraz czekam już ponad tydzień (łącznie ponad 4) na "nowy element od producenta". Dodatkowo podnosi mnie ciśnienie fakt, że chodzi dosłownie o jedną deskę, a mebel jest na stronie sklepu jako dostępny w magazynie, więc nie jest to coś co przywozi się z podróży na księżyć.

#zakupy #uokik #prawo #allegro
  • 1
@Ramak: Przy wymianie/naprawie rzeczy sprzedawcę obowiązuje „rozsądny czas” i eliminowanie, w miarę możliwości, związanych z tym niedogodności dla kupującego. To artykuł 561§2 KC. Trzeba właśnie spojrzeć, skąd sprowadzają ten produkt i na tej podstawie ocenić, czy to rozsądny czas.