Wpis z mikrobloga

Dlaczego ludzie tracą na giełdzie? Przecież można kupić akcje do takiego np Facebooka w dołku i po prostu czekać, nawet gdy spada, bo wiadomo że prędzej czy później i tak wzrośnie.
Czy to po prostu moje głupie gadanie, bo gdybym to ja postawił dużo hajsu to też bym spanikował i wypłacał co się da?
Błagam nie bijcie bo jestem nowy w temacie :D
#gielda #inwestowanie
  • 31
@wieszjo: Tak, ludzie myślą że kupią w dołku, ale skąd wiesz kiedy jest dołek? A co jak zacznie bardziej padać? a co jak zacznie jeszcze bardziej padać? ale teraz wszyscy sprzedają to ja też sprzedam, ojej, mam 30% straty.

To się wydaje takie proste, ale amatorzy często grają emocjami. Wiadomo że cena może kiedyś wzrosnąć, ale pamiętaj że każdy dzień bez zysku to strata ( ͡° ͜ʖ ͡°
@wieszjo: strategia o której mówisz to tzw. "łapanie spadających noży", nie polecam :P

"nawet gdy spada, bo wiadomo że prędzej czy później i tak wzrośnie." skąd taka pewność? kiedy wzrośnie? za 6 miesięcy, 2 lata? a może spadnie jeszcze 50% i potem będzie rósł ale powrót do poprzedniego kursu zajmie np 2 lata, albo co gorsza będzie w trendzie bocznym?

już nie mówiąc że dojdzie czynnik psychologiczny i dla kogoś kto
@wieszjo: nie wiesz czy przykladowo akcje tesli sa warte te 320 USD/sztuka. Kupisz kilka akcji a za tydzien pojawi sie informacje ze tesla traci duzo pieniedzy i staje sie niewyplacalna i co wtedy ?
@John_archer: @Jednorybek: Ale przecież można czekać na dołek np tego FB, kilka miesięcy, dołek czyli taka kwota która w ostatnich latach była nisko. A takie FB wiadomo że prędzej czy później urośnie. I zaś wypłacić zaplanowany zysk. Jest jakiś haczyk czy to po prostu ludzie przez emocje przegrywają?
@1608: Wiem, ale raczej wątpię że taki FB upadnie, przecież kupienie takiego FB w grudniu 2k18 za 133 to był złoty interes. No skoro od kilku ostatnich lat nie spadał poniżej takiej granicy to było niemal pewne że prędzej czy później odbije.