Wpis z mikrobloga

#anonimowemirkowyznania
Piszę z anonima, bo 2fa sobie założyłem i nie zabrałem telefonu xD
Kilka pytań odnośnie rysowania.
1. Jakie książki/poradnik do nauki rysunku polecacie? Chciałbym coś, co by wręcz prowadziło mnie za rękę, kroczek po kroczku, a zarazem nie było "ograniczone".
Nie chcę poradnika/książek w stylu "jak narysować X", a chciałbym coś co dałoby mi solidne podstawy do dalszego rozwoju.
Jeśli to istotne, to moim priorytetem, jest rysowanie natury - lasy, drzewa, łąki, krzaki etc.

2. Jakie ołówki kupić na początek? Wiadomo, że wystarczy najprostszy ołówek i kawałek papieru, ale uważam, że mając zestaw dobrych ołówków o różnej twardości, przygoda z rysowaniem jest znacznie uproszczona, ponieważ od początku widać taki "iluzoryczny progres" + od samego początku uczymy się zastosowań danych ołówków.
Najchętniej wydałbym na to do 100zł, lecz nie znam się na cenach akcesoriów, jeśli to zbyt mało, to nie mam absolutnie żadnego problemu, żeby zapłacić więcej.

3. Jak się motywować? Nauka rysunku chodzi za mną od, huh... no będzie z 10 lat. Kilka razy już próbowałem poprawić swoje umiejętności i zawsze to była dla mnie frajda, nawet jak tworzyłem bohomazy, ale zawsze zaczynałem porównywać się z innymi i to mnie demotywowało. Frajda z rysunku, nie potrafiła mi zrekompensować tego, że zazdrościłem innym ich umiejętności, byłem świadomy, że to długi proces, a jednak porzucałem naukę.
Co robić, żeby wytrwać, skoro porzucam to, nawet jeśli mam z tego przyjemność i chcę się uczyć? ( ͡° ʖ̯ ͡°)
Porzucam to, mija kilka miesięcy i znowu sobie pluję w brodę, że mogłem wytrwać i teraz, "coś" już bym umiał.

Z góry dziękuję, za wszystkie odpowiedzi.
#rysujzwykopem #rysunek #art #sztuka #kiciochpyta
#tworczoscwlasna - niezbyt odpowiedni tag, ale siedzi tutaj tylu świetnych rysowników, ze nie mogłem się powstrzymać.

Kliknij tutaj, aby odpowiedzieć w tym wątku anonimowo
Kliknij tutaj, aby wysłać OPowi anonimową wiadomość prywatną