Wpis z mikrobloga

@Paitius: mordeczko napisz do czego potrzebujesz ( programuje ogolnie w .net) ale tez sporo czasu pisalem w xamarin.forms / nativ wiec powiem Ci przynajmniej od tej strony czy bedzie okay
  • Odpowiedz
@korkee: o dobrze wiedzieć, że ktoś cokolwiek robił w formsach, bo siedziałem ino przy native, a się zastanawiałem czy formsy są faktycznie tak ograniczone jak się czyta, bo kupa czasu w native na widokach schodzi, szczególnie jak masz prawie wszystkie kontrolki z własnym stylem i wymyślny projekt do przesady.

czy faktycznie ograniczenia mają formsy większe niż native, czy wszystko jest do obejścia pisząc własne renderery (a nie mówię, że i nie
  • Odpowiedz
@Illidank: > czy faktycznie ograniczenia mają formsy większe niż native - w mojej pracy nie spotkałem sie z rzeczą nie do zrobienia w formsach ( UI ofc) . W formsach fakt pisania renderow w customowym UI jest raczej koniecznością i w tym miejscu trzeba sobie zadac pytanie czy aplikacja jest na tyle duza zeby uzywac formsow ( moim zdaniem mniej wydajnych i to duzo ( pisalem w nich w tamtym roku
  • Odpowiedz
@korkee: nie wiem, akurat scroll view na formsach nie sprawdzałem, bo jak mówię ogólnie z formsami może dniówkę się bawiłem w całości, niewiele mogę powiedzieć

w native piszę w pracy i szczerze mam go trochę dość, ale właśnie ze względu że nie robimy domyślnymi kontrolkami, a wszystko, nawet checkboxy mają swój styl, cieniowanie, gdzieś indziej jakieś gradienty, klik efekty, dlatego zastanawiam się na ile pozwalają formsy w taką zabawę, bo teraz
  • Odpowiedz
  • 0
@L3stko to jak jesteś po samym iOS to chyba react-nativ, lepszy i wydajniejszy od xamarina a flutter to narazie nie wiem czy ktoś z tego korzysta komercyjnie.

@Illidank renderery to Poprostu kontrolki pisane w xamarin.nativ więc mają wszystkie właściwości . A co do tej warstwy to tak ale z rok czasu nie pisałem w formsach i może z wydajnością już jest lepiej:)
  • Odpowiedz
@korkee: Z wydajnością jest okej. Apki dalej dużo więcej ważą, ale w dobie szybkiego internetu i telefonów z kilkudziesięcioma GB pamięci nie ma to większego znaczenia. Zresztą flutter ma ten sam problem.

@L3stko: Microsoft mocno rozwija Xamarina. Poprawki są co tydzień, nowości co pół roku. Dodatkowo ucząc się xamarina, który jest w stacku .NET otwierasz się na desktop i webowkę, wiec w przyszłości będziesz mógł i to liznąć mając solidne
  • Odpowiedz
  • 0
@Paitius ja właśnie przeszedłem z xamarina na .net. Pewnie było mi dużo łatwiej to zrobić to prawda, ale jednak braki z sql/devops byly i pewnie dalej jakies sa. Kwestia czasu żeby dorównać ziomeczkom po samym web devie:) Dodatkowym plusem jest to, że łatwiej jest dostać się na weba, bo xamarin to taka umiejetnosc która raczej mało kto ma w cv :)
  • Odpowiedz