Wpis z mikrobloga

Przeczytałem ten wywiad z Kubicą z brytyjskiego F1 Racing.
Kilka rzeczy o których warto wspomnieć.
Sokół nie jest autorem tego wywiadu, autorem tego wywiadu jest Stuart Codling, redaktor F1 Racing, Executite Senior Editor Motorsport.com oraz Autosport.com. Sokół jedynie co zrobi to przetłumaczy to (mam nadzieje że z RiGczem i doda mały panel od siebie ze względu na to że wersja PL poszła do druku dużo później niż wersja UK więc będzie uzupełniona o decyzję Kubicy z Singapuru)

Wywiad jest bardzo dobrze wyważony, dobrze i lekko się go czyta, sprawa jest przedstawiona z perspektywy Roberta a nie Brytyjskiego medium które wysnuwa swoje własne teorie spiskowe.
Jest jednak kilka rzeczy które mnie zainteresowały i są dla mnie całkiem nowe.

- Wywiad odbył się podczas weekendu w SPA. (to ważne)
- Bolid był konstruowany i dalsze jego upgrade wg koncepcji która została szybko uznana za nielegalną. Więc gdy bolid okazał się nielegalny, wylał się kubeł gówna na Paddyego Lowe i reszte Execów którzy nie potrafili szybko wyjść z tego impasu.
- Williams na skutek tego musiał się szybko cofnąć by zalegalizować bolid, zastoswali taktyke CTRL-ALT-Z (znaną z Worda) ale tylko na elemencie który był nielegalny, okazało się że usunięcie tych aspektów spowodowało że cały bolid zaczął się "sypać" bo nie przeprojektowano bolidu w aspektach które byly kluczowe, a poprostu przepchano poprawki by bolid znowu był legalny nie zważając na konsekwencje. Niestety miało to opłakane skutki.
- Kubica otwarcie przyznaje że na poczatku sezonu ich bolidy (GR i RK) zachowywały się inaczej na torze, na debriefingach można było zauważyć że kierowcy dają swoim inżynierom zupełnie inne uwagi dotyczące bolidu w aspektach kluczowych w kwestii zachowania ich bolidów.
- Od kilku wyścigów ich uwagi są praktycznie identyczne i dzielą ze sobą wiele cech wspólnych, oznacza to że bolidy ze sobą się bardzo zbliżyły charakterystyką.
- Claire Williams jest świadoma problemów jakie sprawiały bolidy i nigdy ona ani nikt z kierownictwa nigdy nie skierował do Kubicy uwagi personalnej dotyczącej jego tempa wyścigowego. (stoi to na opak z tym co uslyszeliśmy od Orlenu)
- Testują wiele odrębnych rozwiązań podczas weekendu by znaleźć złoty środek na kwalifikacje i wyścig (to by było na tyle w kwestii "analizy #!$%@?" dotyczącej ilości srebrnych nitów na przednim skrzydle)

Ogólne uwagi
- Kwestia opon jest czymś czego Williams ma świadomość, Robert ostatni raz jeździł pełen sezon kiedy bolidy było ponad 150kg lżejsze i pół metra krótsze, Kubica ma problemy na średnio-szybkich zakrętach.
- Problem z dogrzewaniem opon na Flying Lap w Qualach może wynikać z tego że 70% pracy wykonuje lewą renkom i istnieje prawdopodobieństwo że to ma bezpośredni wpływ na dogrzanie opon podczas tego jednego kluczowego okrążenia kiedy bolid zatankowany jest na szklankę i nie ma miejsca na 2 szybkie okrazenia jeden po drugim ze wzgledu na zmieniajace się warunki i korek na torze.
- Mówi o tym że poddawano pod zapytanie jego możliwości w Monako a Monako okazalo się jednym z lepszych jego wyscigów tego sezonu...

I co najważniejsze:
- Na końcu wywiadu padają słowa dotyczące swojej przyszłości w których mówi
"Nikt nie odbierze mi tego co osiągnąłem" Walczyłem bardzo długo by znaleźć się tutaj i z F1 wiążę swoją przyszłość, sytuacja jest trudna bo trafiłem na najcięższy okres ostatnich dekad w Williamsie ale cel pozostaje bez zmian, zostać w F1.

------------------------------------------------------------
Brzmi to dość zaskakująco z perspektywy tego że dwa weekendy wyścigowe później
powiedział że kończy współprace z Williamsem i że na pytanie o swoją przyszłość przyznał
że nie ma zagwarantowanego siedzenia w F1.

Mogło być tak że Kubica zrobił Steinera zaraz przed Singapurem
(nie wiem czy po wiekszej czy mniejszej konsultacji z Obajtkiem)
> We woke up in the morning and decided to do it.

#f1 #kubica
źródło: comment_hD1zJWDN1pn4rLtuI7Ip5iODWRuwBuIC.jpg
  • 18
Brzmi to dość zaskakująco z perspektywy tego że dwa weekendy wyścigowe później

powiedział że kończy współprace z Williamsem i że na pytanie o swoją przyszłość przyznał

że nie ma zagwarantowanego siedzenia w F1.


@Shewie: nie ma tu rozbieżności: kończy współpracę z Williamsem, nie ma zagwarantowanego siedzenia w F1, ale w F1 chce pozostać, bo z F1 wiąże swoją przyszłość. Zostać w F1 nie oznacza ciągłości jazdy jako 1-2 kierowca. Udało mu
@Shewie: wydaje mi się, że nikt nie dostrzega jednej rzeczy. Cofnijmy się do roku 2005. Robert wygrywa WSbR, nagrodą są testy mistrzowskim bolidem. Wydaje się, że w przyszłym sezonie trafi do Renault, ale jednak w ostatniej chwili BMW przeciąga go na swoją stronę. Dwa dobre sezony i jeden słaby, ale Robert już wcześniej ogarnął i od 2010 jest w Renault. I o czym dowiadujemy się sporo później - przedwczesny kontrakt z
@Shewie: tyś to dziwny typ
Wpadasz w skrajności
Albo przyłożysz albo przyłożysz
Dwubiegunowość?( ͡° ͜ʖ ͡°)
Dobrze by było gdyby:
Kibice zawsze byli krok za Robertem i wiedzieli,że to co dociera do opinii publicznej ma roczne opóźnienie (jeśli chodzi o F1)
@snieznykoczkodan: przeczytałem jak czekałem na różową jak robiła zakupy bo wracaliśmy z siłowni.
Nie miałem ze soba telefonu.
Na MePdf będzie zapewne zaraz cały numer jak podałeś wcześniej.

No ta decyzja jest dość dziwna i wygląda na impulsywną z mojej wlasnej perspektywy.
Być może jakiś pojedynczy element ostatnich tygodni spowodował że nie chce brac w tym udziału i podjal decyzje.
Było SPA i zaraz wcześniej VERVA z której nikt nie mógł
@Tommeister: no tak, ale wówczas ciśniesz mocno temat za kulisami mając nadal siedzenie i masz lepszą kartę przetargową niż wówczas kiedy robisz blef i karty wypadają ci z dłoni. Kubica nie ma zagwarantowanego siedzenia, rezygnuje z jazd dla Williamsa i idzie na łowy z walizką pieniędzy bo może coś się znajdzie.
Kubica sam wspomniał że nie ma jako takiego szerokiego Managmentu, wydaje mi się że w tym wypadku mógł się jednak
kolejny raz wyruchany przez kler


@Tommeister: Myślę, że dzięki Orlenowi RK mógłby zostać na kolejny rok.Dobrze jeździ, a nawet jeśli gorzej od GR to i tak bardzo dobrze i chyba RWR raczej powinno być zadowolone z obecnego składu. Szczególnie, że 2020 to raczej nie ściganie a dalsza nauka bolidu i przygotowanie do 2021.