Wpis z mikrobloga

Cześć.
Spotkał się ktoś, albo może użytkuje od jakiegoś czasu Forda ze skrzynią Power Shift na pokładzie? Przymierzam się do zakupu samochodu, spodobał mi się C-MAX, jeździłem niestety benzyniakiem 1.6 w manualu i jedyne co mnie irytowało w tym samochodzie, to beznadziejne i kompletnie nieintuicyjne położenie lewarka zmiany biegów.
Poszukiwania skupiam przede wszystkim na 2.0TDCi 163KM, ewentualnie 1.6 EcoBoost 150KM i fajnie by było, gdyby był właśnie z automatem...tylko nie mogę kompletnie znaleźć sensownych opinii o Power Shiftach, poza tym, że fajnie zmieniają biegi, czuć ewentualnie lekkie szarpnięcie przy zmianie z 1 na 2 i co 60kkm jest wymiana oleju z filtrem. Ale nie wiem nic na temat trwałości i awaryjności tego wynalazku.

#motoryzacja #mechanikasamochodowa #mechanika #ford
  • 11
  • Odpowiedz
@Glenroy: @wniosek_o_urlop: użytkuje PSa z 2.0 TDCi i jestem zadowolony.
Skrzynia wykazuje awaryjność przy wysokich obrotach stąd bodajże od 2013 roku Ford przestał je parować z EB a pozostały jedynie z dieslem.
PS ma opinię awaryjnej, ale z doświadczeń warsztatów porównywalną z DSG.
U mnie przy 150kkm poddały się w skrzyni zawory i klasyczna regeneracja w Maktrans za 8k zł i skrzynia jak nowa.
Komfortu nie ma co opisywać bo to inny wymiar - jest kosmos.
Nowy automat Forda A8 zna przypadki że klient po zakupie daleko od salonu nie odjechał jak
  • Odpowiedz
ja bym nie ryzykował, toż to takie upośledzone DSG. Awaryjnosc taka, że sam Ford zrezygnował z tego wynalazku.


@wniosek_o_urlop: Właśnie trochę mnie zastanawia fakt, czemu w nowszych modelach nie parują tych skrzyń z EcoBoostami. Kurde, miałem trochę nadzieje, na znalezienie jakiegoś samochodu z tej epoki z automatem, który nie miał by opinii "może do 200k wytrzyma" ale widzę, że skrzyni, która mogła by przynajmniej mieć jakieś podejście, do automatu, który miałem w CLK, za bardzo nie znajdę...szkoda.


U mnie przy 150kkm poddały się w skrzyni zawory i klasyczna regeneracja w Maktrans za 8k zł i skrzynia
  • Odpowiedz
@Glenroy: słusznie. W budżecie do 40k nie szukaj automatu jeśli nie jesteś gotowy na wydatki.

Kolega w Audi Q8 zapłacił (AC zapłaciło) za prawy reflektor i lakierowanie nadkola jednego 35k zł
  • Odpowiedz
słusznie. W budżecie do 40k nie szukaj automatu jeśli nie jesteś gotowy na wydatki.


Pewnie mógł bym ten budżet trochę jeszcze naciągnąć, ale wolę go jednak przeznaczyć na inne potrzeby, tym bardziej, że samochód jest mi potrzebny, żeby po prostu jeździć, o swoje pojazdy dbam, aż chyba trochę przesadnie, ale w przypadku jednak używanego samochodu wolał bym uniknąć, jednak nie takich znowu też niespodziewanych wydatków, w takiej skali.
Miałem wcześniej m.in. Focusa MK2 2.0TDCi, ale chyba wyprodukowali go w piątek 13-go, bo przyciągał nieszczęścia jak magnes..., CLK 350 z automatem o którym wcześniej wspominałem, świetny samochód...dla kawalera :P, później było przez chwilę S6 4.2, przy którym ostatecznie kwestia jakichkolwiek oszczędności mijała się z rzeczywistością, CLK był pod tym względem wyraźnie łaskawszy. Dalej wpadło S4 2.7T, pojeździłem, władowałem w niego trochę kasy, pociągnięty do 400KM, gigant wymiatacz, ale, że ten musiał robić już jako daily, przestało się to trochę kalkulować, także doszło do transakcji, oddałem go dobremu koledze, ten oddał mi swoje A4 2.8 Quattro i oczywiście należytą różnicę w wartości, tłukłem się tą B5-ką kilka lat, aż nie napotkałem na swojej drodze sarny...tak szczęśliwie, że poszedł cały przedni pas, szyba i słupek A po stronie kierowcy, strzał przy jakichś 80km/h, nie zdążyłem nawet nogi na hamulec położyć ;).
Na szybkości zorganizowałem sobie teraz Fabie 1.4, ale jak na dojazdy do pracy i codzienne tłuczenie po okolicy jest spoko, tak na jakiś wyjazd trzeba by być masochistą. Nie mam dużych wymagań, ale ma być cicho, w miarę przestronnie i żeby jednak trochę życia w tym samochodzie było :). Jako taki typowy codzienny sprzęt do tłuczenia pewnie Fabia i tak zostanie, bo mam wrażenie, że pod moim zakładem pracy masowo parkują jacyś debile...auto z każdej strony ma jakieś kuku, bo barany nie potrafią cofać, albo drzwi otwierać.

Jak
  • Odpowiedz
bodajże od 2013 roku Ford przestał je parować z EB a pozostały jedynie z dieslem.

nieprawda, ale prawda że w benzynowych są bardziej awaryjne @kobrys13:

@Glenroy
W powershifcie mogą zepsuć się 2 rzeczy, albo się #!$%@? opiłkami, i komputer nie będzie widział położenia widełek i trzeba ją rozebrać i przemyć, albo czujnik w mechatronice. Nikt się nie podejmuje naprawy bo się boją, a w środku to jest zwykła skrzynia
  • Odpowiedz
@Znawca_Bigosu: no Mondek mk5 z ecobostem nie były parowane z PSem na pewno i wersje 1.5 i 2.0.
Na bank od momentu przejścia forda z EB1.6 na EB1.5
Na pewno rok produkcyjny 2015 z silnikami ecoBoost był tylko A6 hydrokinetyczny.
  • Odpowiedz