Wpis z mikrobloga

Darmowy tydzień w #anno1800 (oferuje tylko tryb gry swobodnej)

Jako, że nie grałem nigdy w żadne #anno to mam pytanie: przestały mi się pojawiać nowe zadania w formie samouczka jakoś w momencie kiedy miałem za zadanie podnieść zadowolenie fsrmerow do odpowiedniego poziomu. Coś mi się zepsuło bo wykonałem jakiś ruch poza kolejnością (np awansowalem jeden domek farmerow) czy to tak już działa? Pytam bo totalnie nie wiem jak działają szlaki handlowe itd... Czy gra mi tego nie pokaże w żaden sposób?

Pytam bo nie wiem czy grać dalej czy zacząć od nowa :)
  • 8
@neo_vir: nie wiem, bo zawsze rozkminiam sam, bez samouczka. Ale może po prostu zapytaj tu i pomożemy.
Szlaki są mega pomocne - ustawiasz automatycznie co i gdzie mają statki rozwozić, ale polecam trzymać się jak najprościej, bo strasznie łatwo przekombinować (gdy masz okresowy nadmiar towarów w portach i nie ustawisz wywalania ich do morza, to możesz zblokować sobie cały szlak).
@majk3l dzięki :) a jak znaleźć w ogóle partnera do handlu? Rozumiem, że najpierw muszę statek na patrol wysłać. Potem jak znajdzie jakąś osadę to od razu będzie możliwość handlu?
@neo_vir: ze zwykłymi graczami to najpierw dyplomacja wchodzi w grę. Są różne typy graczy i tylko niektórzy są od razu otwarci na dobre stosunki i szybki handel. Natomiast w zatokach handlowych (Anne Harlow, Jean La Fortune, Eli Bleakworth itp) możesz od razu sprzedawać/kupować. Oni mają potrzeby na konkretne rzeczy i na początku nastawienie się na produkcję i sprzedaż (np. ziemniaka czy mydła do więzienia) może przynieść sensowny i regularny zastrzyk kasiory.
(gdy masz okresowy nadmiar towarów w portach i nie ustawisz wywalania ich do morza, to możesz zblokować sobie cały szlak).


@majk3l: O co chodzi z tym wyrzucaniem towarów? W starych odsłonach, gdy miałeś nadmiar towarów, to je sprzedawałeś. Coś się zmieniło?
@RezuNN: sprzedawać możesz tylko w obcych portach, u siebie tylko handel wymienny. No a jak masz statek pełny jakiegoś towaru, którego jest full w porcie wskazanym do rozładunku to możesz wybrać jego wyrzucenie do wody, żeby nie blokować slotu który w tym porcie statek powinien załadować czym innym.

Ja to niejako próbowałem rozwiązać zakładając specjalizacje poszczególnych statków, tj. transportują one tylko 1 rodzaj towaru po wszystkich wyspach, więc nawet jak niektóre
blokować slotu który w tym porcie statek powinien załadować czym innym.


@majk3l: W poprzednich częściach ustawiałeś suwakiem, że okręt zabiera 40t towaru i nic ponadto. Zawsze zostawały dodatkowe sloty na towar.

Jeśli ustawiłeś, żeby okręt brał full towaru z magazynu, to zawsze będzie przeładowany.

sprzedawać możesz tylko w obcych portach, u siebie tylko handel wymienny.

Czyli nie możesz ustawić w magazynie portowym, że sprzedajesz X ton ryb i przypływają okręty AI
W poprzednich częściach ustawiałeś suwakiem, że okręt zabiera 40t towaru i nic ponadto.


@RezuNN: teraz taki jest max na czarterach. Na swoich ustalasz dowolnie, max pełną ładowność slotu (50), zatem na styk, a nie przeładowany. Ale jak ustawisz, żeby wziął 40 ryb to już nie możesz dopełnić 10 cegieł bo slot jest już zajęty.

Niemniej rzecz w tym, że w modelowym przykładzie, tj. jeżeli chcesz coś przetransportować z portu A do