Wpis z mikrobloga

#lotnictwo #lot #samoloty #prawo

Hej Mirki,

Miałem dziś lot naszym narodowym dumnym przewoźnikiem (wystartował planowo 15.30) natomiast w powietrzu zdarzyła się usterka i wylądowaliśmy z powrotem w Warszawie o godzinie 17.15. Jest godzina 18.30, samolot widnieje jako odwołany, pracownik LOTu się ulotnił, a my nawet nie wiemy gdzie są nasze bagaże, bo sortownia nie odpowiada. Oczywiście o wodzie czy jakiejś opiece nie ma mowy. Czy w tej sytuacji będzie mi się należało jakieś odszkodowanie? Lot do Heathrow.

Dzięki z góry!
  • 7
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@zagraj: dziś dostałem zwrot od LOT więc jestem na świeżo

1. Wysyłasz do lotu o zwrot, możesz skorzystać z ich formularza na stronie
2. Czekasz na odp
3. Jeśli odpowiedź będzie pozytywna to kasę dostaniesz, jeśli negatywna to oddajesz sprawę do ULC, wysyłając do ULC uzupełniasz ich formularz i dodajesz kopie rozmów z lotem
  • Odpowiedz
  • 0
@Andczej @prawny_swir
Dzięki mirki, na razie próbuję przebukowac bilet na jutro, ale w kwestii reklamacji, nie daruję, tym bardziej, że LS ground services przez 2h przetrzymywało nasz bagaż....
  • Odpowiedz
raczej nie za darmo ;)


xDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

@zagraj: https://www.lot.com/pl/pl/reklamacje-pasazerskie-po-podrozy

Opisujesz tam sytuacje i, że na mocy eu261 chcesz odszkodowanie w kwocie XXX (sprawdź jaka była odległość).
Dodatkowo powinieneś dostać vouczer na jedzenie a w razie następnego lotu jutro również hotel. Jeśli tego nie dostałeś porusz również ten temat (i jeśli np. dzisiaj nocujesz w hotelu to daj im rachunek).
  • Odpowiedz