Wpis z mikrobloga

Dzień dobry, przymierzam się do kupna pierwszej gitary elektrycznej ale jestem zupełnie zielony w tej kwestii (grałem tylko na klasycznej), czy jakiś dobry Mireczek gitarzysta mógłby coś doradzić tu bądź w rozmowie prywatnej? Co muszę kupić poza gitarą, ile wydać żeby nie kupić syfu? I czym się kierować przy wyborze?

#gitara #gitaraelektryczna
  • 14
Co muszę kupić poza gitarą


Masz kilka opcji:
1. Wzmacniacz. Myślę, że na początek jest najfajniejsze jakieś cyfrowe combo, np. coś w stylu Voxa z serii Valvetronix. Masz tam symulacje różnych wzmacniaczy i efektów, więc możesz obczaić, które brzmienie tak mniej więcej najbardziej Ci odpowiada, jak brzmią różne efekty i które są Ci potrzebne, a które nie, czy wolisz brzmienia Marshallowskie, Fenderowskie, Mesę boogie czy cokolwiek innego ;)

2. Multiefekt, najlepiej taki
@etegru specjalistą nie jestem, ale do wszystkiego mógłbym polecić Yamahę pacifice 112 v lub j. Ewentualnie pacifice 120h która jest droższa. Nówka kosztuje gdzieś 800-900 zł, możesz też kupić używkę na allegro za wiele mniej. Całkiem przyzwoity instrument, całkiem niedrogi a przewyższa inne gitary w tej cenie w każdym aspekcie, grałem i polecam. Do tego musisz mieć wzmacniacz, kabel, kostkę do gitary, z takich ważniejszych rzeczy. Jeszcze może stojak do gitary, i
@etegru: to co prawda nie yamaha 112, a 012, ale też da radę na początek. W ogóle to całkiem dobry wybór, chodzi o to byś pograł sobie w spokoju, i żeby gitarka ogólnie była wygodna, trzymała strój. Ma humbuckery przy mostku więc powinna dać radę z rockiem na spokojnie. Mam ten sam wzmacniacz, i polecam. Do domku daje radę, całkiem głośny i aż 15 presetów z różnymi efektami daje dużo możliwości.