Wpis z mikrobloga

#ecommerce
#kiciochpyta

Mam pytanie do zorientowanych.
Mam mały, nieistotny sklepik internetowy, w którym sprzedaję swoje gadżety.
I ostatnio analityka pokazała mi że w ostatnim tygodniu miałem

40 zrobionych koszyków, ale jedno zamówienie...

Czy taka statystyka jest normalna? Czy raczej oznacza powazny błąd na stronie koszyka/zamówienia który klientów zniechęca?
  • 5
@graf_zero Włącz nagrywanie wizyt - np. hotjar. Zobaczysz dokładnie na którym etapie odpuszczają. Może być tak, że coś prezentowanego na stronie jest niewiarygodne - i ludzie się boją kupować / może być tak, że nie wiedzą co mają zrobić w pewnym momencie. Cała ścieżka sprzedażowa powinna być prosta, idiotoodporna - jasne instrucje: "kliknij tutaj aby dokończyć zamówienie", itd. :)
@Angmarek: Mam przelewy24, paypal, za pobraniem. Problem w tym że docieram i do Polaków i na świat jedną stroną. dla zagranicznych IP zmienia walutę na USD.

@h0llow00: Ruch niewielki ale celowy - raptem 500 tygodniowo.

@getpaid20_pl: Sęk w tym że zdeterminowani klienci nie mają żadnego problemu z zakupem. Tak jakby faktycznie był gdzieś jakiś powazny błąd.

zresztą mogę podać stronę, może coś zauważycie.

http://grafknives.pl
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@graf_zero: Zwrot "szacunkowy koszt dostawy" zawsze odstrasza na poziomie koszyka. Prosty człowiek jak nie będzie miał wyłożone czarno na białym ile zapłaci łącznie, to z niepewności zamknie kartę że strachu, że mu zaraz zaczniesz pisać o dopłatę do paczki.