Wpis z mikrobloga

#bmw #motoryzacja #samochody

Mirki ruszam w 1500 km podróż za tydzień co warto sprawdzić w aucie , olej i filtry wymienione. Czy warto lać dodatki do paliw przy tankowaniu? Trasa z Warszawy na Pag , więc przejazd przez Czechy, Austria, Słowenia i Chorwacja. Gdzie najlepiej lać paliwo? Myślałem tak żeby nie tankować w Czechach i na Słowenii, ale i na Chorwacji słyszałem że zdarzają się przypadki gorszych paliw.
  • 49
  • Odpowiedz
@Kick_Ass: Nie przejmować się za bardzo. To nie podróż kajakiem dookoła świata. Będziesz jechać przez cywilizowaną Europę. Tankować możesz w takich samych miejscach, jak w Polsce - unikałbym małych stacji na zadupiu, ale takich raczej nie spotkasz. Przy głównych drogach szanse na niespodziankę masz dokładnie takie, jak u nas, czyli niewielkie.

Auto warto sprawdzić w normalnym zakresie, czy nic się nie zbliża do końca używalności. Najpoważniejsze rzeczy i tak atakują
  • Odpowiedz
@Kick_Ass: no to z własnego doświadczenia powiem Ci żeby pojechać gdzieś na boczna drogie #!$%@? do dechy i potem awaryjne hamowanie do 0 jak sie nic nie urwe nie pęknie, przewody elastyczne nie spuchna to można śmigać. Powodzenia
  • Odpowiedz
@Kick_Ass:
- dobierz cisnienie opon do bagazu i ilosci osob (powinenes miec naklejke przy drzwiach kierowcy)
- uzupelnij plyn do spryskiwaczy, chlodniczy
- srajtasma, apteczka, gasnica, kable rozruchowe, linka holownicza
- Masz ubezpieczenie na Europe? Upewnij sie - dowoz paliwa masz w cenie ubezpieczenia (nie zawsze)
- Leasing/wynajem? Sprawdz czy nie musisz dac znac leasigodawcy (unikniesz papierologi w
  • Odpowiedz
@Kick_Ass: na drogę ogarnij kamizelki i zapasowe żarówki. Przed wyjazdem sprawdź hamulce, czy nie są na wykończeniu (jeśli jedziesz przez góry to zużycie będzie trochę szybsze niż zwykle). Jeśli nie robiłeś, to zrób przegląd u mechanika, żeby mieć pewność że wszystko jest sprawne.
  • Odpowiedz
@Kick_Ass: Tak na dobrą sprawę to sprawdź tylko jakie jest obowiązkowe wyposażenie auta w krajach przez które przejeżdżasz (typu po kamizelce na głowę, żarówki zapasowe).
Weź sobie najwyżej 1L oleju i bańkę 4-5L płynu chłodniczego w razie jakiejś niewielkiej awarii.
Prawdziwych awarii (takich które uziemiają auto) nie przewidzisz i nie naprawisz w trasie. Szerokości ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz