Wpis z mikrobloga

Pacjent: Honda Civic VIII FN1/FK1 silnik 1.8 R18A2

a dokładniej układ klimatyzacji, który raz działa raz nie (klimatronik sterujący kompresorem ma czasami problemy z jego uruchomieniem - chyba tylko w upały).

Co sprawdzone i na pewno działa?
-bezpiecznik (sprawny) i przekaźnik klimatyzacji (jest nowy i cyka)
-kompresor i cewka klimatyzacji (jak się uda uruchomić to chłodzi tak jak powinien, cewka załącza sprzęgło)
-układ wypełniony czynnikiem

Moje podejrzenie pada na element sterowania kompresorem, który jest pomiędzy przekaźnikiem a samym kompresorem, czyli na coś takiego pod numerem 5 na tym schemacie, a na żywo wyglądającego TAK

Niestety nie wiem czy to właściwy trop i czy dobrze rozumiem działanie tego czujnika, dlatego moje pytanie do osób znających się na diagnostyce układu klimatyzacji, czy jeżeli ten czujnik, który na schemacie elektrycznym jest pomiędzy przekaźnikiem, a kompresorem ma prawo zakłócić uruchomienie sprężarki? Czy jest jakiś prosty sposób na diagnozę?

#mechanikasamochodowa #klimatronik #kompresor #civic
  • 18
W ufo często sprzęgiełko się zużywa i pomimo że przekaźnik zamknie obwód to szczelina pozostaje za duża i sprężarka nie startuje. Można to naprawić bawiąc się w dobór podkładki nr 5 na schemacie, albo wymieniając sprzęgiełko na nowe.
@marcho87: Jak problem występuje tylko w upały, ma to związek ze zbyt wysokim ciśnieniem w układzie.
Winny jest mało wydajny układ chłodzenia, lub zbyt wysoka ilość czynnika w układzie.
Freon bardzo się rozszerza pod wpływem temperatury. Miedzy dniem ciepłym a gorącym, jest kilka bar różnicy w układzie ciśnienia.
@Sm3rf1k: Wygląda tak

@zundapp: szczelina na oko jest w normie, na upartego mogę sprawdzić szczelinomierzem, ale z tego co się dowiedziałem, to przy tej usterce sprężarka pracuje, ale jest za słabo dociskana i jest nieefektywna.

U mnie problem obecnie jest taki: przekaźnik po włączeniu AC cyka co kilka sekund (podejrzewam, że przez takie coś padł poprzedni przekaźnik, który wygląda tak), co wygląda jakby miał problem z utrzymaniem prądu w
@mines od wczoraj nie chciała ruszyć i teraz przez przypadek udało mi się uruchomić na odpalonym silniku delikatnie cofając lewą cześć złączki zaznaczonej na czerwono. Jak była całkowicie dopchana w gniazdo, to nie przekazywała pradu.. Spróbuję później rozebrać tę złączkę i zobaczę o co tam chodzi bo ewidentnie coś w tym miejscu nie gra.

Przewody mają prawidłowe temperatury, spust od parownika również drożny.

Dzięki za podpowiedzi i miłego wieczoru życzę :-)
marcho87 - @mines od wczoraj nie chciała ruszyć i teraz przez przypadek udało mi się ...

źródło: comment_F8rmtETn4Z0r24SoxL51whiQaJZuyWQD.jpg

Pobierz
@arek-herc standardowo: mikroszczelnosc w skraplaczu..

czujnik wariował bo w niektórych warunkach pogodowych było odpowiednie ciśnienie, w niektórych nie. Po pewnym czasie już całkowicie przestało działać, a hds pokazał zbyt niskie ciśnienie w instalacji.

Wymiana skraplacza/chłodnicy pomogła. Od czterech lat zero problemów.