Wpis z mikrobloga

Uwaga, kolejna akcja marketingowo-pseudoekelogiczna, mająca na celu wyperfumowanie gówna jakim jest kapitalizm. Akcja nosi nazwę #lesswaste . Twórcy jednak nie rozumieją, że w kapitaliźmie oszczędność, ekologiczność i ograniczenie konsumpcji jest nieopłacalne. Cały system opiera się na cyklicznej konsumpcji i założeniem, że zasoby naturalne są niewyczerpane, a Ziemia niemożliwa do zniszczenia/zatrucia. Ekologia pierwszoświatowa polega na przenoszeniu zakładów trujących środowisko do krajów trzeciego świata Afryki, Ameryki Południowej i Azji. Oczywiście akcja ma na celu zmusić "plebs" do kupowania droższych produktów ekologicznych. A co ich obchodzi, że większości ludzi na to nie stać?
#antykapitalizm #ekonomia #bekazprawakow #kapitalizm
  • 21
  • Odpowiedz
@TrybunaOburzonych: Największy problem z tymi "ekologicznymi" produktami jest taki że ich wytworzenie zajmuje więcej przestrzeni, potrzeba do tego więcej pracy ludzkiej i jest dużo droższe przez co niemożliwe jest aby cały świat na to przeszedł.
  • Odpowiedz
@Drakii oszczędność tak: na jakości artykułów, żywotności produktu a ostatnio także i na gramaturze w tej samej cenie. Ale oszczędzać na produkcji tworząc mniej chlamu a więcej porządnych długotrwałych przedmiotów? Nigdy w życiu
  • Odpowiedz
@Drakii No tylko to jest w teorii. W praktyce to #!$%@? prawda bo zysk musi byc tu i teraz ze wzgledu na akcyjna strukture wielu przedsiebiorstw. I sporo firm stara sie dymac klientow ile sie da. I nie jest prawda, ze klient zawsze pojdzie do konkurencji. Czesto nawet nie wie, ze jest dymany. A nawet jak sie dowie to i tak zostaje. Dziesiatki roznego rodzaju afer bylo na rynku i wszystkie
  • Odpowiedz
@Drakii To nie ma znaczenia bo masz produkty firm ktore oszukiwaly innych klientow.

Poza tym wielkie koncerny nie oszukuja w ten sposob, ze cos sie szybko zepsuje tylko zepsuje sie w sposob wygladajacy naturalnie. Np. jak bylo z zarowkami gdzie kilka koncernow sie ugadalo i zmniejszyli specjalnie zywotnosc z 6 lat na 3 lata. I takiego czegos klient nawet nie zauwazy.
Albo samochody. Praktycznie kazda firma zostala zlapana na oszukiwaniu klientow
  • Odpowiedz
W USA sprzedaż Volkswagenów wynosiła 23 882 pojazdów w listopadzie 2015 roku, co stanowiło 24,7% spadek w stosunku do listopada 2014

~Wikipedia

@blindguardiano: Nie linkuj jakiś danych do których trzeba mieć jakąś subskrypcje żeby je zobaczyć.
  • Odpowiedz
@memento_mori No to jest jeden z przykladow.
Albo proporcje skladnikow np 80-20 to zamieniaja 75-25 na rzecz gorszego i tanszego. Smak ten sam, cena ta sama, a miliony w kieszeni zostaja ze wzgledu na skale. Takich produktow na rynku spozywczym sa dziesiatki gdzie widac jak sie zmienia sklad produktow na przestrzeni lat. I ktos zwraca na to uwage? Tak, kilka swiadomych klientow i tyle. Tylko swiadomych klientow jest tak malo, ze
  • Odpowiedz
Tylko swiadomych klientow jest tak malo, ze koncerny maja #!$%@? na nich.


@blindguardiano: To nawet nie sama liczba klientów, a zalew rozmaitych produktów jest przyczyną. Jeśli chcesz być świadomym konsumentem i analizować skład i sposób produkcji wszystkiego co kupujesz/używasz, to nie starczy Ci czasu na nic innego. Jednak gospodarka kapitalistyczna opiera się na zaufaniu, ale i chciwości i te dwie właściwości toczą nieustanną batalię. Według teoretyków powinien być zachowany balans,
  • Odpowiedz
@Drakii Ja bez subskrypcji zobaczylem.
Od 2006 roku sprzedaz volswagena rosnie praktycznie rok do roku. Byl tylko jeden rok gdzie spadla troche o 200k aut przy sprzedazy 10m+. Ale juz kolejne lata caly czas wzrosty do teraz.

To nie ma znaczenia, ze w USA im spadlo. Na calym swiecie ludzie dalej kupuja auta od firmy, ktora oszukuje klientow. A pewnie za jakis czas wszystko ucichnie w USA, wjedzie PR i znowu
  • Odpowiedz
@Drakii Przeciez pokazalem ci statystyki, ze oni calosciowo nawet nie stracili zaufania klientow.
Klienci im daja coraz wieksze zaufanie bo coraz wiecej aut kupuja. A ze stracili tylko maly % i na dodatek tylko 25% w najgorszym regionie to nie ma znaczenia. Przez lata zarobili kilka razy tyle. A moze wczesniej tez oszukiwali w inny sposob ale o tym nie wiemy.
  • Odpowiedz
@TrybunaOburzonych

Twórcy jednak nie rozumieją, że w kapitaliźmie oszczędność, ekologiczność i ograniczenie konsumpcji jest nieopłacalne.


Zwolennicy PRL stawiają kapitalizmowi zarzut przeciwny. Uważają oni, że w II RP konsumpcja ludności była bardzo niska właśnie z powodu kapitalizmu. Kapitalizm miał hamować rozwój konsumpcji w Polsce, bo kapitaliści płacili za mało żeby przeciętny robotnik mógł sobie kupić więcej mydła czy mięsa i dopiero socjalizm uwolnił w Polsce radykalny konsumpcjonizm.
  • Odpowiedz