Wpis z mikrobloga

Sprawa jest dosyć pilna. Dziś dowiedziałem się, że kompresor klimatyzacji jest do wymiany- klima nie działa. Ale od wczoraj słyszę pisk jakby pasek klinowy. Czy może być to spowodowane tym kompresorem np. się zatarł itd.? Pytam bo boję się jeździć trochę ( ͡° ʖ̯ ͡°)
#mechanikasamochodowa
  • 6
  • Odpowiedz
@Nikic21: Odpal silnik, zajrzyj pod maskę. Jeśli koło z kompresora ledwo się kręci, a pasek o niego trze, to masz odpowiedź.
Jeśli na tym samym pasku (wielorowkowym, nie klinowym!) masz np. pompę wody czy wspomaganie, to lepiej nie ryzykować, bo możesz się brzydko zdziwić, jak pasek w końcu się podda i stracisz w trakcie jazdy chłodzenie na spółę z innymi rzeczami.
  • Odpowiedz
@NyanNyan: Zajrzałem i raczej wszystko się normalnie kręciło. Wczoraj zaczął piszczeć jak dodawałem gazu.
Ale pisk nie jest ciągły, dziś jak jechałem w jedną stronę to piszczało, a w druga już nic nie było słychać.
  • Odpowiedz
@NyanNyan: no właśnie to mi pierwsze przyszło do głowy, ale stało się to praktycznie w tym samym momencie co niby kompresor padł i teraz mam trochę stracha.
  • Odpowiedz
@Nikic21: Jak klima jest wyłączona, pracuje tylko koło pasowe sprężaki, oparte na łożysku, raczej nie ma opcji żeby łożysko stawiało taki opór, łożysko jak się kończy piszczy, hałasuje, ale nie stawia oporu...
  • Odpowiedz