Wpis z mikrobloga

Cześć mirki. Przychodzę z iście życiowym pytaniem. Od maja 2018 zacząłem pracować na maszynach cnc, nie mając wcześniej z nimi żadnej styczności. Mimo to bardzo szybko się nauczyłem ich obsługi i musze przyznać, że dobrze sobie na nich radzę. Pracuje na prasie krawędziowej, gilotynie, plaźmie i palniku w firmie która produkuje zabudowy na auta ciężarowe. Chciałbym jednak troche się rozwinąc w tej kwestii. Jestem co prawda po technikum budowlanym ale ogólnie lubię uczyć się technicznych rzeczy. Jednak nie wiem w jakim kierunku. Myślałem o projektowaniu, rysowaniu, autocad czy tym podobne programy. Jednak nie wiem jakie jest zapotrzebowanie na takie osoby, czy bez studiów w ogóle ktoś spojrzy na mnie i czy bardziej opłaca się po prostu obsługiwać maszyny cnc czy pójść wyżej. Nie chce też cały dzień łupać jednego elementu bo zgłupieje. W jakim kierunku warto się tu rozwijać? Lepiej zostać na obsłudze, czy uczyć sie projektowania

#cnc #autocad #praca
  • 13
@dantey w sumie ciekawe pytanie, mój brat zrobił właśnie kurs na CNC i chce iść w tym kierunku. Ma technikum mechaniczne i dużo doświadczenia w kontroli jakości, mechanice, spawaniu itd. Ty zrobiłeś kurs i tuż po nim dostałeś tę robotę? Czy ogarnąłeś sobie to tak po prostu? Według mnie AutoCAD w Twoim przypadku będzie bardzo przydatny. Jest dużo kursów i możliwości certyfikacji. Według mnie nie musisz mieć studiów, niemniej gdybyś dodatkowo zaocznie
@koalapower: Ja poszedłem do tej firmy na spawacza. Zrobiłem kurs i chciałem po prostu spawać. Szef jednak wsadził mnie na Cnc i jestem mu za to bardzo wdzięczny. Nie robiłem żadnych kursów. Mój rówieśnik tam pracował od 3 lat i po prostu robiłem z nim przyglądajać sie nauczyłem sie w 2 miesiące wszystkiego. Później on poszedł na urlop i praktycznie na żywioł zostałem sam i no dałem sobie rade. Dlatego to