Wpis z mikrobloga

  • 0
Zastanawiam się nad Rift S. Moje podzespoły to 1060 6GB, Ryzen 5 1600X, 16GB ram. Wystarczy czy coś by się przydało wymienić? Dodatkowo, warto coś dokupić do samych okularów, jakieś akcesoria?
#oculusrift #virtualreality #vr
  • 83
@wuut: HTC ma chory marketing bo nie potrafią tego robić i zamiast potwierdzić wszystko naraz jasno to robią jakieś wrzucanie informacji co tydzien czy dwa xD

Ale tak, mimo że nie wspomnieli bezpośrednio to raczej dlatego że to oczywiste. Real RGB PANELS (czyli 2 panele, a 2 panele montuje się gdy robisz regulacje IPD)

Widać też wbudowane pokrętło do kontroli IPD takie samo jak na Vive i Vive Pro.

Ostatnim potwierdzeniem
Pobierz Navari - @wuut: HTC ma chory marketing bo nie potrafią tego robić i zamiast potwierdz...
źródło: comment_SRi2tMCNqdggbLqwY6pxEC0lW6bsoIRH.jpg
@Navari: kurde, chciałbym się czymś aż tak pasjonować by móc pisać tyle na jakiś temat :D

Co do samej firmy HTC to miałem jedynie styczność z telefonami, ale jestem w stanie uwierzyć że cała firma tak wygląda. Ale mimo ceny, to chciałbym chociaż skorzystać z tego Cosmosa by porównać do Rifta S, zobaczyć czy serio może być lepiej. Tak teraz odnośnie IPD, to wczoraj trochę dłużej posiedziałem i nie wiem czy
@wuut: Ból głowy pojawia się właśnie gdy IPD się nie zgadza, ale przy 65.5mm wciąż jeszcze nie powinno się to pojawić. Chyba że masz mocniejszą asymetryczność oczu.

Ustawiłeś sobie software IPD żeby skala była prawidłowa?
@wuut: Potestuj mocniej, sprawdzaj też jedno i drugie oko osobno (zamykając jedno czy drugie) czy jest klarownie. Po tygodniu chyba powinieneś wiedzieć czy jest ok i musiałeś się tylko przyzwyczaić czy jednak to wina IPD.
@Navari: tez sporo testowałem zmiany IPD na swoim vr bo tylko softem w suatwieniach to mozna zrobić i wlasnie ciezkbbyło zauwazyc róznice , mam chyba teraz ustawione na 64,5mm (bo tyle mi wyszło przy mierzeniu rozstawu :D) a było na starcie 63,5

żadnych niedogodnosci nie mam, wiadomo po około godzinie oczy mocno się meczą plus twarz jest bardzo spocona ale nie wynika to z ustawien obrazu na sprzęcie

@wuut: ogólnie
@Damiax: Mi nigdy w VR sie oczy nie męczyły nawet po długich sesjach wielogodzinnych. Ale może po prostu ja już jestem podłączony do Matrixa ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Ta zmiana software IPD ma tylko sprawić żeby mózg nie odbierał obrazu który tam jest jako inne IPD przez co skala jest zła. Całe życie twój mózg widzi z twoim IPD więc może oszaleć (ale nie u każdego co
@wuut: Jasne że może być lepiej, zobaczysz za pare lat co się stanie jak foveated rendering stanie się standardem. Jeżeli chodzi o ekrany to istnieją już takie 3.5K HDR na oko pod VR od AUO, teraz tylko foveated rendering i eye tracking musi nadrobić żeby nie trzeba było mieć RTX 9080Ti Super Quad SLI w kompie xD (wtedy ostro renderujesz tylko kilka % ekranu w którym oko naturalnie widzi ostro, reszta
@wuut: Tutaj masz prezentacje jak to działa ( ͡° ͜ʖ ͡°) Usuwasz 95% pikseli i dzieje się magia i to jest potrzebne żeby VR poszedł mocno do przodu. Teraz mamy generacje 1.5 która troche ułatwia korzystanie i podbija lekko rozdzielczość bo karty graficzne potaniały ORAZ ekrany LCD nadrobiły jeżeli chodzi o ich szybkość aby można było je wykorzystać w VR a to przynosi ze sobą RGB strime
Navari - @wuut: Tutaj masz prezentacje jak to działa ( ͡° ͜ʖ ͡°) Usuwasz 95% pikseli ...
Jeżeli chodzi o ekrany to istnieją już takie 3.5K HDR na oko pod VR od AUO, teraz tylko foveated rendering i eye tracking musi nadrobić żeby nie trzeba było mieć RTX 9080Ti Super Quad SLI w kompie xD


@Navari: nawet na wykopie ostatnio był miniaturowy wyświetlacz o rozdzielczości 5000x4000, ale to raczej daleka przyszłość bo co by to uciągnęło xD

ale czekam z niecierpliwością na coś co poprawi te zniekształcenia
@wuut: Zniekształcenia na krawędziach są najprawdopodobniej wynikiem twojego IPD, nie pamiętam nic takiego na Rifcie CV1 z dobrze ustawionym IPD pod moje oczy. Rozglądałem się idealnie wszędzie.

nawet na wykopie ostatnio był miniaturowy wyświetlacz o rozdzielczości 5000x4000, ale to raczej daleka przyszłość bo co by to uciągnęło xD


Takie małe ekrany są raczej za małe na VR bo będzie problem z polem widzenia, waveguide to coś co zmniejszy rozmiary headsetów ale
@wuut: Obejrzyj ten film co wysłałem wyżej, masz timestamp więc startuje od właściwego momentu. On Ci pokaże o czym mówie ładnie na obrazku ( ͡° ͜ʖ ͡°)

A Vivecraft widziałem (ʘʘ) ()

eye tracking


@Navari: ale to wygląda zajebiście! dopiero teraz miałem chwilę by obejrzeć co podesłałeś i jestem pod ogromnym wrażeniem, to rzeczywiście będzie rewolucja powinno znacznie obniżyć wymagania sprzętowe! inne przewidywania też mega, czekam bardzo na rozwiązanie z dźwiękiem :D tak jak wcześniej pisałem, przed użyciem okularów nie wydawało mi się by to była przyszłość, ale teraz, gdy już sam spróbowałem + zobaczyłem co planują w przyszłości, to czekam niecierpliwie co