Wpis z mikrobloga

  • 0
Zastanawiam się nad Rift S. Moje podzespoły to 1060 6GB, Ryzen 5 1600X, 16GB ram. Wystarczy czy coś by się przydało wymienić? Dodatkowo, warto coś dokupić do samych okularów, jakieś akcesoria?
#oculusrift #virtualreality #vr
  • 83
@wuut: co do gier to subnautica która była za free na epicu swego czasu tez odpala na vr (jeżeli zbierasz te gierki to bedzie jak za free)

teraz masz sporo promo na vr gry na steamie, warto sie rozejrzec może coś złapiesz fajnego ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Navari: cały wieczór latałem po Google Earth i ogrywałem Beat Saber - teraz kombinuję jak wgrywać customowe utwory, bo biblioteka trochę uboga, ale i tak świetna gra. ogólnie jestem bardzo bardzo pozytywnie zaskoczony i o ile dzisiaj już padam to jutro planuję kolejne gry posprawdzać :D

@Damiax: trochę na szczęście już udało mi się wyłapać i póki co chyba wystarczy, dokupię jak ogarnę wszystko co mam xd
@wuut: no moim zdaniem customy to podstawa w BS, masz stronke i aplikacje żeby sobie dograc?

Z drugiej strony ja do tej pory staram sie ograc te orginalne na exp + ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@wuut: IPD to część tego problemu, im dalej tym ciężej złapać sweetspot bo on jest na środku soczewki.

Pamiętaj żeby mieć oczy jak najbliżej soczewek się da, aż będziesz widział krańce ekranu wtedy reguluj aż znikną. Maksymalizujesz FOV a dodatkowo im bliżej tym lżejszy efekt powinno mieć lekkie odejście od idealnego IPD.
@Damiax: no ja póki co lecę na podstawce + Imagine Dragons i jest spoko, ale właśnie chciałbym jakieś inne utwory popróbować :D póki co szukam sposobu jak to zrobić, bo jest masa różnych instrukcji, ale chyba piszesz o https://bsaber.com/ ?
@wuut: A powiedz mi jeszcze jak tzw. eye-box? Możesz rozglądać się gałkami ocznymi bez tracenia ostrości i nie masz żadnej aberacji chromatycznej albo zniekształceń na krańcach pola widzenia?
@Navari: no właśnie w Oculus S jest nawet jakiś przycisk do regulacji, ale jest to tak niewielka zmiana że ledwo się odczuwa. ogólnie mam wrażenie że widzę dalej odrobinę czarnej obwódki po prawej i lewej stronie.

co do rozglądania się to są zniekształcenia przy krawędziach i jest mniej ostry obraz, co trochę obniża komfort, ale da się przyzwyczaić.
@wuut: Ehh czyli zostaje Vive Cosmos na którego nie będzie mnie nigdy stać bo jestem pewny że dowalą ceną ( ͡° ʖ̯ ͡°)

Zniekształceń nie powinno być a obraz powinien być klarowny wszędzie, to już zasługa niestety IPD ustawionego na sztywno na 63.5mm bądź tego że jesteś za daleko wciąż od soczewek.

Upewnij się że dobrze zakładasz Rifta S, recenzje mówiły że trzeba ustawić troche nieintuicyjnie a
@Navari: no właśnie jakiś czas temu już sprawdzałem na https://vrcover.com/oculus-rift-s/ czy coś jest ciekawego i póki co nadal nic ( ͡° ʖ̯ ͡°) ogólnie dzisiaj trochę bardziej do tego przysiądę i postaram się trochę bardziej poustawiać.

właśnie tym przyciskiem można przybliżać te soczewki, ale w bardzo niewielkim stopniu, ALE zawsze coś :D
@wuut: Nie przysuwasz nim tylko soczewek, przysuwasz nim cały headset mocniej do twarzy dlatego pomyślałem o VR Coverze żeby móc dosunąć mocniej.

Na reddicie są jakieś custom mody z założeniem rzepa oraz VR Covera z Rifta normalnego.

Valve Index ma mechanizm gdzie przysuwa się same soczewki do twarzy.
Valve Index


@Navari: 4 669,00zł - w takiej cenie bym się spodziewał że dużo jest zautomatyzowane :D

trochę słabo to wygląda na zdjęciu, rzeczywiście lepiej poczekać na coś co będzie lepiej dopasowane.
@wuut: Niestety Rift S to jedyny stosunkowo tani Headset, reszcie producentów nie zależy na cenie konsumenckiej ( ͡° ʖ̯ ͡°) (było/jest WMR ale to w USA, w Europie nie ma praktycznie)
@Navari: w pewnym momencie myślę że będą musieli się przerzucić na zwykłych użytkowników i wtedy miejmy nadzieję że ceny trochę spadną