Wpis z mikrobloga

@reinonak czy bardzo był #!$%@? i wycieki, silnik pancerny, ale zwróć uwagę na dekle. Reszta standardowo. Oględziny na postoju:

Wygląd ogólny: 
Zadbany ogólny stan? Uszkodzenia lakieru? Uszkodzenia wskazujące na wypadek? Ślady zużycia, które nie odpowiadają przebiegowi kilometrów?

Silnik
(najlepiej po jeździe próbnej)
Czy pokrywa rozrządu, miska olejowa, głowica cylindrów i stopa cylindrów oraz pokrywy boczne silnika są szczelne?
Wycieki z systemu chłodzenia wodą lub olejem? Sparciałe węże?
Sparciałe przewody gumowe w układzie
@reinonak niewiem z jakimi sprzetami miales wcześniej styczność, ale nie przeraź sie dźwięku pracy silnika, ogólnie olejaka żeby wykończyć to trzeba być zdolnym, poproś o to żeby motocykl był zimny podczas oględzin cobys nie został wyruchany na tym ze gaźniki sa rozregulowane, najlepiej jak byś miał jakiegos znajomego co trochę osluchany jest w olejakach bo dla laika ten silnik brzmi tak jak by zaraz miał sie rozleciec
@reinonak: Olejak lubi sobie zimny trochę popływać na obrotach. Potem się w miarę normuje. Ale warto sprawdzić jak odpala na zimnym. Z racji nazwy - tam wszystko pływa w oleju, więc warto sprawdzić w jakim stanie są wszystkie osłony, dekle i inne miejsca, które przy pęknięciu mogą spowodować jakiś jego wyciek. Poza tym tam wyżej w sumie wyczerpali temat.

Jajko jest spoko - tak brzydki, że Ci go nie ukradną, jednocześnie
Mam GSX750 z 99r. (też olejak). Mimo wieku zero wycieków - wdzięczna maszyna i nie do zagotowania. :) Ktoś mi wytłumaczy dlaczego przestali produkować takie silniki?
@Sarpens: Dzięki za odpowiedź. Oglądałem mojego kandydata i dokładnie tak jak pisałeś dosyć wyraźnie falował na wolnych i tu moje pytanie czy właściciel mówiąc że przed jazdą musi kilka minut pochodzić i się rozgrzać, chciał coś ukryć czy to normalne w tych moto? Czy jazda na zimnym silniku zdradziła by coś?
I czy to możliwe że nie brałby ani grama oleju? Przy krótkich przebiegach.
@reinonak: Tu już trzeba by było się zapytać kogoś kto się faktycznie na tym zna, bo ja mam dopiero za sobą parę sezonów i jeśli chodzi o mechanikę to można by rzec, że jestem jaroszem ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Moje jajko oleju nie bierze, albo inaczej - ubytek nie jest zauważalny. Praca na zimnym silniku skraca żywotność - tak mi powiedzieli tłumacząc coś o smarowaniu itd. Z