Wpis z mikrobloga

Miałem ustawianą zbieżność po wymianie sworzni wahacza, ponieważ miałem wcześniej ustawianą geometrie komputerowo pojechałem na ustawienie do gościa, który za pomocą lamp i luster ustawiał kąty z przodu pojazdu. Powiedziałem mu, że mam delikatnie skręconą kierownicę w prawo. Kręcił coś przy maglownicy, w sumie raz ustawił za bardzo w lewo, później trochę poprawił i teraz mam minimalnie przekręconą kierownicę w prawo, niedużo i w normalnej jeździe to nie przeszkadza, ale jednak jest. Dałem sobie spokój z poprawkami, bo tego na czuja nie idzie ustawić dobrze.

Dzisiaj jednak hamowałem na mokrym do absu z około 110km/h i miałem wrażenie, że przód mi odjeżdża, a auto zawsze było stabilne przy hamowaniu nawet ze 150km/h na mokrej nawierzchni. Nie mam jak teraz tego sprawdzić, bo jest już sucho, ale czy przypadkiem przy kombinowaniu przy maglownicy nie stało się tak, że czujnik położenia kierownicy należałoby skalibrować, inaczej systemy VSA i stabilizacji hamowania będą działać nieprawidłowo?

Jedyne co mogę sprawdzić przy suchych warunkach to hamowanie do absu w zakręcie, ale prawdę mówiąc nigdy tego nie robiłem i nie wychwycę, czy nieprzyjemna zmiana stabilności auta jest spowodowana fizyką, czy coś jest nie tak z tym czujnikiem i nie rozkłada hamowania prawidłowo przy skręconych kołach.
Czy takie kombinowanie przy maglu mogło coś rozregulować w elektronice?

#honda
#accord
#motoryzacja
#zbieznosc
  • 6
@matetaket: Porządnie geometrię miałem już robioną na obu osiach jakiś rok temu, teraz robiłem przy zawieszeniu tylko przód, magik wziął 40zł, komputerowo 100-150zł jeśli dobrze pamiętam. Wiem, że czeka mnie dla świętego spokoju komputerowe ustawianie, ale pytanie, czy majstrowanie przy maglu mogło rozstroić elektronikę.
Tak, pytanie czy /jak dokładnie ustawił kierownicę na wprost. Regulował z obu stron czy tylko z jednej?

40 zł to też bym pewnie ryzykował, że może zadziała
@matetaket: Prawdę mówiąc po zrobieniu pierwszej geometrii komputerowo rok temu miałem kierownicę skręconą lekko w prawo, pojechałem po pierwszej jeździe na reklamację, mechanik pojechał ze mną stwierdził, że jest lekko w prawo, a wcześniej przy sprawdzaniu na reklamacji na komputerze mechanik kazał mi ustawić kierownicę prosto i nie patrząc na ekran komputera ustawiłem ją prosto (a to bardzo czułe narzędzie).
Przy jeździe musiałem mieć kierownicę lekko skręconą w prawo żeby jechać
@matetaket: Koleś robił dwie rzeczy. Jeżeli regulacja zbieżności polega tylko na regulacji drążków to znaczy, że robił też coś przy maglownicy, bo ustawiał dwie rzeczy, najpierw po bokach drążki, a później "naprawiał" zbyt bardzo skręconą kierownicę...