Wpis z mikrobloga

Kings Bounty- ta stara część. Nie przetrwała próby czasu. Swego czasu niezła gra.

Heroes 1- Kolejna z części która nie przetrwała próby czasu. W swoich latach dobra gra, chociaż bardzo ograniczona i niezbalansowana. 4 Bohaterów i 4 zamki. Mało

Heroes 2- Pamiętam jak wielu mówiło że jest to tylko trochę ulepszona pierwsza część. Bzdury. Na swe czasy bardzo dobra gra mimo kijowych dodatków. Doszli Nekromanci i Czarodzieje, co by strzałem w setkę. Znów kulał balans( duchy i zbyt mocne Smoki w armii Czarnoksiężnika), lecz przy odpowiedniej kombinacji dało się ugrać każdym. Grafika urokliwa, ładniejsza niż w 4.

Heroes 3- Gra która miała być bardzo dobra, a wyszła kapitalna. Nawet sami twórcy nie spodziewali się tego jak dobrą grę stworzą, stąd niekiedy pojawiły się niedoróbki. Podstawka( nie licząc kronik) to najsłabsze ogniwo tej części. Zdecydowanie najlepszy oficjalny dodatek to Armagedons Blade. Gra lekko się zestarzała ale dzięki HOTA została odmłodzona niczym Keanu Reeves. O tej grze powiedziano już wszystko. Zdecydowanie najlepsza część.

Heroes 4- W dzisiejszych czasach gloryfikuje się czwartą część. W chwili premiery panował taki #!$%@? że ta część miała taka naprawdę srogo przesrane. Wszystko ze względu na poprzednią część i oczekiwania. Grę spieprzono po całości. Przede wszystkim winni są ci idioci z 3DO,którzy popędzali twórców. Gra trafiła na złe czasy. Ludzie oczekiwali ewolucji,nie rewolucji. Śmiem twierdzić ze gdyby wyszła w czasach 6 i 7, dorobiona z lepszą grafiką byłaby hitem. Niestety przez pośpiech wydano paskudną graficznie część. Zabugowaną i mającą problemy z multiplayerem. Na plus świetna fabularnie kampania(tylko w podstawce, bo dodatki to śmiech na sali) i najlepsza muzyka w serii.

Heroes 5- Pierwsza część bo tym jak ją Ubisoft przejął. Dyskusyjnie druga najlepsza część. Ludzie oczekiwali trójki w 3D i dostali co chcieli. Tak naprawdę to świetne są tylko Dzikie Hordy. Grafika się zestarzała,ale to nadal dobra gra. Ma najlepszy obok 4 rozwój bohatera i jest najlepiej zbalansowaną częścią.

Heroes 6- Grałem krótko i powiem tylko tyle. Gówno. Straszna,toporna gra. Pasującą idealnie do dzisiejszego Ubisoftu. Dodatki w których debile stworzyli kopie postaci z poprzedniego uniwersum (Crag Hack,Sandro). Mnóstwo patchy,bo gra była niestabilna.

Heroes 7- Zły,ale lepszy niż 6. Widać że oszczędzano na tej grze. Ma jednak te same wady co 6. Kompletny brak klimatu i nie grywalność. Może zamiast kombinowania ,poprawności politycznej, wciskania, jak w 6 do Sanktuarium kobiecych ,zbędnych jednostek( 2 pokazuje jak to robić z sensem) i kolejnego naciągania graczy na kasę ,można było zrobić coś w stylu 4. Tylko z lepszą grafiką i z paroma zmianami mechaniki.

#homm3 #homm5 #homm4
  • 13
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@fm08: popieram że homm5 dzikie hordy są na drugim miejscu. Bardzo fajna gra, trochę inna niż 3, ale nadal bardzo grywalna. Super rozwoj bohatera i alternatywne awanse jednostek. Bardzo lubiłem się w nią zagrywać.
  • Odpowiedz
@fm08: Kings Bounty było #!$%@? - raz trafiłem na armię chyba 4 duchów, jak mnie #!$%@?ły, to było ich już 20 i choćbym nie wiem ile zbierał armię, to nie dało się ich już rozwalić ( ͡° ʖ̯ ͡°)
  • Odpowiedz
@fm08: HoMM 6 to niedoceniona część, obstawiam że większość negatywnych ocen zebrała niedługo po wydaniu, gdy sporo bugów było niepoprawionych, oraz przez problemy z Uplay.

Można się kłócić czy faktycznie jest w tej części wystarczający "duch" serii HoMM, by nazywać ją szóstą częścią tej serii, ale jako gra jest całkiem niezła, warta spróbowania. Szczególnie spodobało mi się to, że w jednym mieście można rekrutować jednostki ze wszystkich zamków, o ile w
  • Odpowiedz
@fm08: Nie wiem jak piątkę można chwalić. Ogólnie nie jest źle ale tempo rozgrywki które jest ponad dwukrotnie wolniejsze niż w trójce kompletnie dla mnie tą grę dyskwalifikuje. To jest zdecydowanie największa wada. Przeciwko AI można dodać jeszcze większy mnożnik, czyli potrójne, mapy na więcej graczy są absolutnie NIEGRYWALNE jeżeli są tam przeciwnicy AI do dziś dnia.

Zaś balans piątki mocno rozwaliły Dzikie Hordy, bo jeżeli kontrowałeś magie którą miał przeciwnik
  • Odpowiedz
@DiscoKhan: Mówię że jest najlepiej zbalansowana. W trójce nie licząc HOTA, to wampirami i nekromancją mogłeś wszystko. Dwójka to duchy i mocny zamek Czarnoksiężnika, jedynka to samo. 4 również. Tam jest trudny do podbicia zamek Natury tzw. Rezerwat( każdy kto grał wie co potrafią Osetnicę). Do tego w 4 były sposoby na łatwe pokonanie przeciwnika(który w walkach leżał). Np. wychodziłeś z zamku ,gdy wróg się zbliżał. Obstawiałeś oczywiście wszystkie sanktuaria itp(
  • Odpowiedz
@fm08: Czwórka nie była balansowana pod granie jednym zamkiem, a z wymianami. To też kolejny minus piątki, bo tam wprost takimi orkami się nie da tak praktycznie grać.

Nie wiem co jest niezbalansowanego w tej mechanice, którą opisałeś, tam dużo większe przekręty można było odwalać. AKA złodziej który czycha na słabo obstawione zamki. Zaś natura miała w zasadzie wszystko dobre z tego portalu, nawet kupienie sobie pary leprechlaunów, żeby to szczęście
  • Odpowiedz
@DiscoKhan: Czemu Orkami się nie da grać? Jak zakupiłeś z portalu Osetnice,które miały ogromny przyrost sprawiało to,że baardzo ciężko było taki zamek podbić. Do tego dochodzą jednostki mocarne jak Dżin( tutaj akurat chodzi o czary), czy Wampiry. Bohaterowie Twierdzy bez magii,która w tej grze wymiata. 5 nie mówię że jest hiper zbalansowana,ale na pewno bardziej niż Heroes 1-4. Wracają do Orków. Wiesz co te jednostki potrafią mając szał? Potrafią otrzymać takie
  • Odpowiedz
@fm08: Nie napisałem, że nie da się grać orkami, tylko:

Czwórka nie była balansowana pod granie jednym zamkiem, a z wymianami. To też kolejny minus piątki, bo tam wprost takimi orkami się nie da tak praktycznie grać.


Przecież post wyżej napisałem, że ich łamanie magii jest przegięte (psuje balans) i również potrafi całkowicie skontrować przeciwnika jeżeli podejdzie łamanie odpowiedniej szkoły magii, tylko tak ładnie tego nie rozpisałem. Tak jak w
  • Odpowiedz
@DiscoKhan: Przeczytaj swoje pierwsze zdanie
" Czwórka nie była balansowania pod granie jednym zamkiem, a z wymianami. To też kolejny minus piątki, bo tam wprost takimi orkami się nie da tak praktycznie grać." To na temat Orków.

Ale ja w trójce mówię o jednostkach zamkowych. Graj sobie na Xl Isrą. Będzie mieć legiony szkieletów,plus wampirzy Lordowie. Ta jednostka to przegięcie. Zamek ten też ma genialnych Upiornych Rycerzy, którzy mogą zadać przy
  • Odpowiedz