Wpis z mikrobloga

Polecam wszystkim #januszef1 ostatni odcinek echa-sanoku, gdzie łysy dzban tłumaczy swoim wyznawcom że "wyprzedzanie" Russela na RK to efekt "cienia aerodynamicznego" xDDD

Ja rozumiem ze w TVP wyścig jest od 45 minuty i nie widział początku, ale jak się po raz kolejny kręci vlogaska, szkalującego Roberta, to serio warto może obejrzeć co się komentuje?

Może więc warto obejrzeć to "wyprzedzanie" i zastanowić się:
1) dlaczego taki "cień aerodynamiczny" działa tylko między bolidami Williamsa, a nie działa między bolidami innych zespołów?
2) dlaczego tylko Russel umie wykorzystać ten "cień", a nie potrafią tego inni kierowcy?
3) no i dlaczego "cień" działa jak już Russel nie jest w cieniu? xD

No cóż, jak się poszło w zaparte, że bolidy są identyczne, to potem trzeba opowiadać takie bzdury.

#f1 #kubica #echasanoku
e.....0 - Polecam wszystkim #januszeF1 ostatni odcinek echa-sanoku, gdzie łysy dzban ...
  • 38
  • Odpowiedz
@erb0:

1) oczywiście, że działa u innych

2) potrafią, i często wykorzystują, zwłaszcza w kwalifikacjach

3) podstawowa fizyka. Utrzymanie szybkości kosztuje mniej energii niż rozpędzanie się, więc samochód rozpędzony w "cieniu" może utrzymać szybkość.
  • Odpowiedz
@erb0: problem jest taki, że w obecnych bolidach docisk jest zaburzony przez jazdę za drugim kierowcą. Więc jest problem z wyprzedzaniem w innych miejscach niż prosta, gdzie z kolei brak docisku pomaga w wyprzedzaniu - i stąd DRS.
Ale to co się tutaj odp*** to głowa mała. Russell jedzie nienaturalnie szybko. Nie ma wytłumaczenia dlaczego różnica w prędkościach jest tak olbrzymia!
Niech się ktoś wypowie czy problem z dogrzewaniem opon może
  • Odpowiedz
1) oczywiście, że działa u innych


@e-w-a: No to czekam na dziesiątki innych przykładów takich "wyprzedzeń" z tego wyścigu xDDD

Ale oczywiście żadnych nie podasz, bo jesteś tylko trollicą.
  • Odpowiedz
@erb0: Widzę, że wyznawcy guru F1 z Sanoka już się zlecieli. Cień aerodynamiczny działa jednakowo dla wszystkich, ale trzeba spojrzeć na to szerzej. Ja widzę dwa problemy.

1. Robert nie jest w stanie wykorzystać cienia za Russellem. Za każdym razem, gdy dochodzi do wyprzedzania, Robert zostaje w tyle, a Russell zdecydowanie odjeżdża. Wyjątkiem był Bahrajn, gdzie panowie stoczyli równą walkę na początku wyścigu i Robert był w stanie utrzymywać się za
  • Odpowiedz
efekt "cienia aerodynamicznego


@erb0: za gładko jak na slipstream
Oglądałem z innych ujęć wejście w nawrót i tam coś Rob gorzej wszedł albo miał poprawkę, Russellowi poszło lepiej, miał lepsze wyjście, może przyczepność, pomącił coś na kierownicy, doszedł cień i wyglądało jak na DRS w sumie
  • Odpowiedz
@arczer: Ale zakręt nie ma tam żadnego znaczenia, bo po zakręcie Robert się oddala.
Dopiero znacznie pozniej, na prostej Russel przestaje tracić, a potem mija RK bez problemu.

W czasach Alonso taka akcja, to było "GP2 Engine", a tutaj część osób jest totalnie zaślepiona.
Żadne dwa identyczne bolidy się tak nie wyprzedzają w wyścigu, bo gdyby to było takie proste to mielibyśmy dziesiątki takich akcji co wyścig.
  • Odpowiedz
Żadne dwa identyczne bolidy się tak nie wyprzedzają w wyścigu, bo gdyby to było takie proste to mielibyśmy dziesiątki takich akcji co wyścig.


@erb0: Ja tylko dodam - Ricciardo vs Bottas.
  • Odpowiedz
@erb0: ja pier... na podstawie youtubowego filmiki 240p polscy specialiści ocenili różnice w bolidach. Nie kompromituj się. A jak dla Ciebie niezrozumiałe jest pojęcie cienia aerodynamicznego to masz dwie opcje, edukacja lub zmiana zainteresowań. Nie mówiąc już o pozostałych argumentach. Widać, że kompletnie nie masz pojęcia jak działa motorsport. Fan Cugowskiego?
  • Odpowiedz
@Krafti: zależy jeszcze jakie tryby silników mieli, jeśli Russell był w trybie ataku, a Kubica w "normalnym" to byłaby spora różnica mocy. No i jeszcze zostaje kwestia kto ile mocy z KERSu wykorzystał.
  • Odpowiedz