Wpis z mikrobloga

Mirki, przymierzam się do zmiany samochodu.

Obecnie to Saab 9-3SS aero, 2.0t 210 km, a celuję w Audi A4 B8, sedan 2.0 tfsi albo 3.0 tdi, 200+ km, s line.

I jak kiedyś pytałem o Saaba (i jestem z niego mega zadowolony), tak teraz zapytam o audiolę.

-> Jakie są wasze doświadczenia z tym samochodem (jazda, serwis, eksploatacja)?

-> Brać 2.0 benzynkę, czy jednak dizel?

-> Zmieszczę się w budżecie ze wszystkim do 50k? (tutaj raczej przedlift, ale może starczy na polifta z początku produkcji).

-> Warto ściągać rozbite z USA i reperować?

Oczywiście mam już niejako odpowiedzi na te pytania, ale chciałbym się dowiedzieć co o tym samochodzie sądzą motomirki.

Z góry dzięki!

#pytanie #motoryzacja #vag #audi #a4b8 #samochody
Nokiius - Mirki, przymierzam się do zmiany samochodu.

Obecnie to Saab 9-3SS aero, ...

źródło: comment_gj2wLpqD9dXB9Dbg9CgsZkN6sIre4COO.jpg

Pobierz
  • 22
@Nokiius 2.0 tfsi jest #!$%@? konstrukcyjnie - bierze olej na potęgę, litr odlewki w miesiącu to nie jest nic nadzwyczajnego w tym wynalazku, do tego soft silnika z jakim wychodziły te silniki również zawiera błędy i był wymieniany klientom którzy skarzyli się na problemy z olejem. Wady konstrukcyjnie idą o tyle daleko że żeby nie odkładać problemu w czasie ale go rzeczywiście wyeliminować musiałbyś wymienić tłoki i korbowód. W Internecie naczytasz się
@Nokiius: musisz sie naprawde znac na silnikach z vaga zeby nie wtopic. Tam konstrukcji bylo 100 a moze i 200 takze twoje "2.0 "to nic nie znaczy. Ewentualnie wystarczy byc ignorantem motoryzacyjnym z zapasem hajsu w kieszeni . I o to drugie chyba im chodzi zebys mial karte stalego klienta w ASO
@SpalaczBenzyny Nie wiem na czym polegały błędne założenia softu, jeśli na ciśnieniu odpowietrzenia czy tam poprawki z niego wynikającej, to dalej są to błędne założenia i na sofcie z fabryki nie wszystko działało dobrze. Czyli soft fabryczby miał błędy, nie mam racji?
@SpalaczBenzyny Tylkonze Tesla robi poprawki wszystkim a VAG robił tylko tym którzy domagali się od serwisów żeby coś tym zrobili, widzisz tą subtelną różnicę? Na rynku wtórnym wszystkie Tesle będą "połatane" a kupunąc Audi niewiadomo. Zresztą soft to najmniejszy problem bo albo kupimy trupa z którym nikt nic nie robił, albo mamy farta i wystarczy tylko wymienić/przerobić tłoki. Super silnik ( ͡º ͜ʖ͡º)
PS2: Dlaczego nie e90? ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@Atreyu: B8 jest ZNACZNIE lepszą konstrukcją i absolutnie wygrało tą generację. B8 w quattro to praktycznie najlepszy stały czteronapęd w historii motoryzacji.

co o tym samochodzie sądzą motomirki


Sam model jest po prostu genialny, te samochody w wersji oczywiście quattro, bo dla mnie audi istnieją tylko z quattro jeździ niesamowicie. Quattro, trochę utwardzony zawias sline, servotronic i jest ogień.
stały czteronapęd


@kupkesobieciagne: stały czteronapęd ma też swoje wady, szczególnie na autostradzie ( ͡° ͜ʖ ͡°)

W kwestii prowadzenia jest dużo lepiej niż b7, ale to dalej Audi ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Z tą genialnością w porównaniu do e90 przesadzasz, śmierdzi fanbojstwem
W kwestii prowadzenia jest dużo lepiej niż b7, ale to dalej Audi ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@Atreyu: To dalej Audi czyli co?

@kupkesobieciagne: stały czteronapęd ma też swoje wady, szczególnie na autostradzie ( ͡° ͜ʖ ͡°)


Stabilność na autostradzie to raczej zaleta.

Z tą genialnością w porównaniu do e90 przesadzasz, śmierdzi fanbojstwem


Mam BMW i Audi. Nie jestem fanbojem, jestem myślącym człowiekiem
@kupkesobieciagne: pisałem o WADACH stałego napędu, a jest ich kilka ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@Atreyu: Większe spalanie względem fwd i odrobinkę większe niż rwd. Już automat robi większą różnicę.

Jako, że dla mnie awd w audi to kwestia całej konstrukcji, to nie liczę większej wagi, bo to już należy patrzeć modelowo, a E90 rwd są cięższe niż B8 quattro. Więcej wad nie stwierdziłem, reszta to zalety.