Wpis z mikrobloga

Mirki, poradzcie coś:( Zaczynam poszukiwania auta i troche już się pogubiłem w co lepiej iść. Budżet 30 (max 35k, ale wolałbym te 5k wydać na oleje po kupinie itp). Raczej kombi, ale raczej mniejsze niż te największe.

Raczej młodsze i z mniejzym przebiegiem niż full wypas ale po przejściach.
No i waży czynnik, ponieważ dużo jeżdze myśle o wstawieniu za jakiś czas lpg. Stąd silnik musiałby to uciągnąć.
Moc w jaką celuje to 100-120km.

Myślałem nad oplem astra J, ale opinie raczej są średnie odnoście silnika i skrzyń. Coś ze stajni VW, czy skody chyba odpada ze względy na silniki + lpg (chyba ze są jakieś wersje silnków, które pasuja?)

Raczej celuje w popularne modele, z powodu kosztów utrzymania.
Może macie jakieś rady? Co warto jeszcze obczaić? Jakie modele?

#motoryzacja #szukamsamochodu
  • 20
  • Odpowiedz
Celuj w Niemca. Od tego części się wszędzie walają. Najlepiej grupa VAG (wymienność części między markami). Z tym budżetem to jakieś C6/B7 może byś dorwał albo zajebiste C5/B6. Silniki 1.8T dobrze znoszą gaz (jak większość VAGów) i są podatne na modyfikacje gdyby zaczynało Ci brakować mocy
  • Odpowiedz
  • 0
@takecare niestety jak myślisz o LPG to nic praktycznie młodszego niż 8 - 10 lat nie kupisz po za Dacia, Fiatem i niektórymi Oplami , ekoterorysci skutecznie zabili wolnossące benzyny z pośrednim wtryskiem gdzie za 2k mogłeś sobie założyć sekwencje i z uśmiechem na ustach tankować pełny bak za 60 zł , z młodych jest jeszcze opcja, hybrydy Toyoty tam masz zwykle przeważnie 1.8 na pośrednim wtrysku i dla tego bardzo
  • Odpowiedz
@takecare: Dobrze robisz, BMW to wysoka awaryjność + wysokie koszty utrzymania + statystycznie wysoka szansa na właściciela, który jest kolejnym negatywnym ogniwem w całości.

Generalnie czy się lubi VAGi czy nie, to są one najrozsądniejszym wyborem:
1. Ogromny rynek części zamiennych w normalnych cenach
2. Właściwie każdy mechanik dobrze zna auta z koncernu VAG więc łatwiej o solidną naprawę.
3. Wykonanie wnętrza i spasowanie na wysokim poziomie czy to Audi
  • Odpowiedz
@takecare: W 1.4 Turbo zwracaj uwagę na skrzynie biegów, bo niestety lubi się popsuć. Ja mam J-kę 1.6 115 km z "fabryczną" instalacją LPG (BRC założone przez dealera) i od nowości zrobiłem ponad 160k bez żadnej awarii, nawet oleju nie chce pić, ale niestety jest to straszny muł. Przy 1.6 115 km + LPG musisz dbać o częstą wymianę oleju, najlepiej co 10k i sprawdzać co ~50k luz na zaworach.
  • Odpowiedz
@takecare: Ja bym rozważył nadal Astrę J. Wystarczy silnik z hydraulicznymi popychaczami zaworów i będzie dobry do gazu. Bodajże silniki 1.8 spełniają te wymagania.
  • Odpowiedz
@takecare: Fakt, jest trochę cięższy od konkurencji i przez to słabiej przyśpiesza. Mi osobiście to aż tak by nie przeszkadzało.

Co do skrzyń, to aż takiej tragedii nie ma. W przypadku aut flotowych i ogromnych przebiegów wyszły jej słabości, ale u użytkowników prywatnych już dają rady. A nawet jak się zepsuje to za 2-3 tys regeneracja i pożyje 5-10lat. To jest Opel, tutaj części i naprawy są tanie.
  • Odpowiedz