Wpis z mikrobloga

Przeglądam drzewo genealogiczne mojej rodziny (NIE jestem autorem) i najstarszy przodek miał chrzest w 1729 roku, znane są również imiona rodziców, ale brak daty chrztu czy też ślubu.

Za bardzo nie znam się na genealogii, jednak dotarcie do początku XVIII wieku to duży sukces, czy nie?

Jak to wygląda u was, w którym roku urodził się wasz najstarszy znany przodek?

Czytam w tym albumie rodzinnym, że są hipotezy, iż przodkiem rodziny mógł być X wspomniany w 1560

Co o tym sądzicie?

#genealogia #pytanie #pytaniedoeksperta
  • 15
@Dammix: Mój najstarszy odkryty przodek to Marcin Dominik (1701-1771). Dalej nie mam pomysłu gdzie szukać, księgi parafialne nie istnieją, nie był to także szlachcic czy nawet właściciel ziemski, groby oczywiście nie istnieją...
@maryce Ile czasu zajęło Ci dotarcie do tego przodka? Szukałeś samemu z pomocą rodziny, czy korzystałeś z usług osób profesjonalnie zajmujących się genealogią?
@Dammix: to jest dla mnie hobby, czasem jak mi się nudzi to siadam i przeszukuję różne zasoby internetowe. Bawię się tak już dwa lata (w większymi i mniejszymi przerwami).
Jak zaczynałem to oczywiście przepytałem rodzinę co wiedzą o swoich przodkach, tak zdobyłem informacje do kilku pokoleń wstecz (3-4?), dalej to już tylko dokumenty (głównie metryki). Wspomniany wyżej przodek to 9-te pokolenie.
@Dammix Prawdopodobnie rok chrztu/urodzenia został obliczony na podstawie aktu zgonu, ewentualnie zachowały się tylko skorowidze ochrzczonych, skoro nie ma daty.

Jeśli zachowały się już księgi chrztu (zdarza, się że są bardzo w złym stanie), to problemem jest to, że dane są skąpe, więc jeśli imię i nazwisko było popularne w danej miejscowości, to może to utrudnić identyfikację, szczególnie jeśli nie są w podstawowej formie (tzw. odojcowskie).

Czytam w tym albumie rodzinnym, że