Wpis z mikrobloga

Kombinezon skorzany z lekkim garbem jest ok na motocykl typu naked?


@greg-lepkie-raczki: Jest ok, kolega jeździ FZ1 w zestawie 4SR z wielkim garbem na kurtce. Ja co prawda nakedem nie jeżdżę, ale mam RST Tractec Evo 2, bardzo fajna kurtka, garba na plecach nie czujesz. Na co dzień jeżdżę w motojeansach i właśnie skórzanej kurtce, generalnie nie widzi mi się żaden inny zestaw, w trasy też często jeżdżę w takim komplecie, tylko zmieniam buty na długie :).

Skóra ma plusy jak #!$%@?, w innych wypadkach lepszy
  • Odpowiedz
@greg-lepkie-raczki ja bym brał skórę. Bo bezpieczna jest. Asfalt nie robi się miększy w zależności od typu motocykla... Garb ci nie będzie przeszkadzał raczej. Ale to sam pojedź do sklepu i przymierz. W sklepie prawie zawsze jest jakiś motor do siadania. Ewentualnie są kombinezony bez garbu. Chyba xD

Ja tam śmigam zawsze w skórze.

@Lorenzo_von_Matterhorn
Nie rozumiem twojej logiki poświęcania bezpieczeństwa dla wyglądu.
  • Odpowiedz
@xlukex: nie, na tor tylko skóra. Do miasta jakie ma zalety kombiak? Że się spocisz jak świnia?
Tekstyl potrafi mieć modułową konstrukcję, jak jest ciepło to otwierasz wloty czy całe panele, jak pada to zakładasz podpinkę z membraną. Skóra fajnie wygląda, garb daje aerodynamikę, ale jest bardzo niewygodne. Buty też do kombiaka to imho trzeba mieć z szynami, bo łatwo jest przy wypadku stracić stopę.
Opcją bezwzględną dla mnie jest jak najlepszy kask, ale skóra jak nie #!$%@? po 200 nie ma sensu, bo tekstyl przy 100 km/h też da radę. Kumpel poleciał przy ponad stówie w moto jeansach, otrzepał się i nic mu nie było. Dobry tekstyl jest bardziej praktyczny i ma fajne właściwości. Na tor to wiadomo, że tylko skóra. Ja mam zestaw taki i taki imho 90% czasu jest tekstylny kombiak używany.
@chlebowke: nie będzie źle, tylko niepraktycznie. Pozycja w sport nakedzie aż tak się nie różni w stosunku do sporta ściga.

Tekstyl bardziej pod trasy, skóra + jeans na co dzień, mesh + jeans na miasto, pełna skóra - na trasy, albo do #!$%@?, ja to
  • Odpowiedz