Wpis z mikrobloga

#gamedev #unity #unity3d #bordogamedev

Prace nad AI postępują ( ͡° ͜ʖ ͡°) w zasadzie kontroler jest w 80% sprawny, choć jak widać gubi się w ciasnych korytarzach, ale celność gnojek ma nieziemską. Wykorzystałem Raycasty, w zasadzie nic szczególnego ale robią robotę.

Jestem pewien że dogranie tego tak by współpracowało z komponentami game mastera i dostosowanie głównego menu zajmie mi 3 razy tyle co tworzenie samego AI xD

No ale exp rośnie
TymRazemNieBedeBordo - #gamedev #unity #unity3d #bordogamedev

Prace nad AI postępu...
  • 11
  • Odpowiedz
@TymRazemNieBedeBordo: Może powiększ korytarze, lub zmniejsz collider czołgom, aby się nie zacinały na zakrętach w ciasnych korytarzach? Ogólnie to mi się podoba, nie jestem tylko pewien czy kamera z perspektywą to dobry pomysł, może to być mylące przy ocenianiu wielkości obszarów. :)
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Filopuk: dziękuję za feedback ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Kombinowalem z colliderem czołgu ale musi być taki sam jak gracza. O ile gracz ogarnie jak wyjechać od razu tak ai cisnie. Myślałem by zczitowac i dać maksymalny promień skrętu o 90 stopni ale to też nie zadziała - ai kręci zawsze w kierunku checkpointu.

Bardziej szerokie korytarze to faktycznie coś co nie rozważałem i to może ulepszyć rozgrywke
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Filopuk: gra jest pisana na Xbox one i tylko tam jest dostępna. Sterowanie padem. Prawy /lewy trigger - gaz /hamulec. Prawa gałka to obrót lufy , przycisk a to strzał. Do tej pory gra była tylko w trybie lokalnego multiplayer a to co widzisz (różowy czołg) to moje ai które implementuje i które samo losuje miejsce na planszy i próbuje się tam udać, dodałem modul rozwalania przeszkód (pudełka) i namierzania gracza
  • Odpowiedz
@TymRazemNieBedeBordo: aha, jasne, rozumiem. No w każdym razie te korytarze, które są z tyłu planszy, są mało widoczne, przez co gracz może mieć kłopot z ocenieniem wielkości pomieszczenia i kiedy jest w stanie skręcić, by nie przywalić o ścianę. Może spróbuj zamiast kamery perspektywistycznej użyć kamery z rzutem prostokątnym (ortographic)? To by zniweczyło kłopot mylącej perspektywy.
  • Odpowiedz
@TymRazemNieBedeBordo: inną możliwością może być też zrobienie kamery orto z lotu ptaka, wtedy by to było bardzo czytelne, choć grafika by już była bardziej dwuwymiarowa. Ale popróbuj, jeszcze mam pomysł, żeby kamera mogła być taka jak jest, ale żeby bardzo powoli i delikatnie przemieszczała się za czołgiem gracza. Nie przeszkadzałoby to wtedy w grze i zwiększyło też czytelność z tyłu mapy. :)
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Filopuk: wiesz jest 4 graczy na scenie Max, chyba że zrobię pan jak choćby w gang beasts. Ale wtedy nie widać powerupów. No tu ciężko coś zrobić z sensem i zachować, musiałbym testować i testować

Dzięki za feedback. Generalnie ten projekt chciałbym by się zakończyl - ot projekt do cv, pierwsza wydana gra, za darmo. Ma blisko 500 instalacji więc tak trochę nie kwapie się by to wszystko poulepszac dopasować na
  • Odpowiedz