Wpis z mikrobloga

Po szwedzkich drogach popiernicza juz 26-tonowa autonomiczna ciężarówka. Co prawda 5 kmh i pod nadzorem inżynierów, ale testy te służą wprowadzeniu ich na stale w bliższej przyszłości, dzięki czemu obniżone zostaną koszty transportu. Ciekawe czy kwik truckerow będzie gorszy od paniki cierpiaży po wprowadzeniu ubera.
#ciekawostki #technologia #bekaztransa #zycietruckera
p.....t - Po szwedzkich drogach popiernicza juz 26-tonowa autonomiczna ciężarówka. Co...

źródło: comment_q7gZ2jWKrxbSHZur0FvbsBaYm8bwEKFt.gif

Pobierz
  • 79
  • Odpowiedz
  • 1
raczej znają tą robotę i wiedzą że żadna maszyna nie ogarnie np roboty kierowcy Lidla czy naczepy DHL gdzie ma 6 różnych punktów rozładunku w jakiś miasteczkach.Gdzie trzeba gadać z ludźmi, wjechać w różne miejsca dziwne no ale co ty tam wiesz


@Prokurator1990 może takie z wieloma miejscami wyładunku to jedne z ostatnich to wymiany, ale jak jakiś tir ma przewieźć towar z punktu A do punktu B oddalonego o 1000km
  • Odpowiedz
@Bios: czyli bedziemy mieli autonomiczne ciezarówki w których jako dupochron bedzei siedział kierowca? troche bez sensu xD
  • Odpowiedz
@PanG: metro ma mniej pociągów, niż nie jedna firma spedycyjna ciągników, a ta jeśli pozbędzie się kierowców to po pierwsze nie ma limitu czasu pracy - to znaczy, że auto jedździ 24/7 z pauzami na rozładunek, tankowanie, serwis.

@Prokurator1990: brzmisz tak śmiesznie, że aż wyciągne Cię z błędu.
Spedytor obsługujący flotę, ustawia trasę ciągnika, a na magazynie system przydziela dok do pojazdu, ludzie rozładowują tylko te palety, które
  • Odpowiedz
@Bios: no dobrze, ale jesli do tej pory nie mozemy wyeliminowac człowieka z szoferki pociagu albo metra które porusza sie po torach, na zamknietej trasie, to o czym my tutaj mówimy... ciezarówka autonomiczna w ruchu ulicznym? moze za kilkadziesiąt lat, ale nie teraz
  • Odpowiedz
@PanG: branża kolejowa oraz morska rządzi się swoimi prawami, wymogami, certyfikatami i wbrew pozorom to właśnie w ruchu drogowym łatwiej przepchnąć wszystkie nowinki jak np asystent pasa, autopilot tesli, autonomiczne taksówki, aktywny tempomat, niż to samo wprowadzić na torach.
Właśnie szybko sprawdziłem i faktycznie - "na przeszkodzie stoją przepisy oraz brak zaufania pasażerów", mimo że w francji i japoni, maszynista jest ozdobą (mowa o metrze)
Zauważ, że największy rynek zbytu
  • Odpowiedz
@przekojot: akurat podjazd pod rampę to jedna z najprostszych rzeczy. Przyjeżdża na miejsce operator, robi mapę 3D, opcjonalnie nanosi znaczniki. Takie rzeczy potrafią dziś autonomiczne odkurzacze - trafienie i odkurzenie wybranego pokoju.
Te najgorsze rzeczy to przede wszystkim, wszelakie zmiany w ruchu przez drogowców (ostatnio tesla chwaliła sie jak zachowuje sie autopilot przy pasie wyłączonym z ruchu), wypadki, objazdy, nieroztropni kierowcy
  • Odpowiedz
nie ogarnie np roboty kierowcy Lidla czy naczepy DHL gdzie ma 6 różnych punktów rozładunku w jakiś miasteczkach.Gdzie trzeba gadać z ludźmi, wjechać w różne miejsca dziwne no ale co ty tam wiesz


@Prokurator1990: Gdybyś mniej gadał, a więcej myślał, to może np. wpadłbyś na pomysł, że wtedy na takim magazynie mógłby siedzieć jeden kierowca, który obsługiwałby ciężarówki, które wjeżdzają na plac.

Gadania z ludźmi nawet nie komentuję, kiedyś trzeba
  • Odpowiedz
@przekojot autonomiczne ciężarówki nigdy nie zostaną wypuszczone na drogi - nawet w Chinach - bez dwóch safety czynników:
1. Odpowiednio przeszkolonych operatorów
2. Odpowiedniej jakości infrastruktury drogowej

Także najbliżej to się rozwinie za dwie-trzy dekady
  • Odpowiedz
@przekojot: ale ja doskonale o takich rzeczach wiem.
Mało tego, takie pojazdy stale obserwują otoczenie, a nie jak kierowca - tylko w jednym kierunku, do tego analizuje więcej parametrów w czasie rzeczywistym.

@PomidorovaLova: przypomnij sobie co ludzie gadali gdy Musk pierwszy raz ogłosił autopilota w tesli.
  • Odpowiedz