Wpis z mikrobloga

https://m.interia.pl/magazynauto/news,nId,1114051
W powyższym linku archiwalny list od Chińczyka z 1995 do czasopisma "Motor" dot. tego że Polonez jest według niego dobrym samochodem. Notabene mało osób wie, że Chiny były dla Poloneza największym rynkiem eksportowym - aż 41 tysięcy egzemplarzy tam trafiło, to o 12 tysięcy więcej niż do drugiej w kolejności Wielkiej Brytanii. I jeszcze jedna zaskakująca sprawa - Poloneza w zasadzie w ogóle nie eksportowano do bloku komunistycznego(poza Chinami), lwia część eksportu do Europy trafiła na Zachód ,a do bloku wschodniego śladowe ilości(łącznie mniej niż tysiąc sztuk do wszystkich krajów komunistycznych).
#polonez #ciekawostki #fso #samochody
W.....c - https://m.interia.pl/magazynauto/news,nId,1114051
W powyższym linku archiw...

źródło: comment_pBmeHav7fyHoZgdtU22kHEowVBAsYW66.jpg

Pobierz
  • 12
  • Odpowiedz
@wyjdezszuflozy: A wiesz że anglicy wtedy produkowali nie lepsze wysrywy? Poczytaj sobie o Austinie Allegro, w takiej WB, czy nawet Francji wczesny Polonez jak najbardziej miał rację bytu jako taki odpowiednik Dacii Sandero.@WszeborWlostowic: A co do Chin kurcze wtedy to był kraj serio komunistyczny, tak więc nie wiem czy jest się czym chwalić, poza tym co to jest 41 tyś w skali największęgo pod względem ludności państwa świata. Gość napisał
  • Odpowiedz
@wyjdezszuflozy: Dumpingowa cena na tle konkurencji przy wcale nie takim zupełnym braku zalet. Polonez był (na ówczesne czasy) bezpiecznym i przestronnym samochodem, który nie odstawał dynamiką od pozostałych aut, w dodatku był łatwy w naprawach, a jego wygląd nie trącił jeszcze myszką.
Mało osób wie, że część Polonezów na Wielką Brytanię miała montowane silniki 1.3 z Fiata 125p tylko po to, żeby obniżyć próg podatkowy przy zakupie auta, co czyniło
  • Odpowiedz
poza tym co to jest 41 tyś w skali największęgo pod względem ludności państwa świata.


@patryk-hukalowicz: wtedy to było dużo, bo tam praktycznie w ogóle nie było samochodów, w latach 80 ten kraj dopiero zaczynał swoją przygodę z prywatną motoryzacją
  • Odpowiedz
@WszeborWlostowic: Ale już tworzyły się pierwsze fabryki samochodów w Chinach. Nie wiem dokładnie jak sytuacja wyglądała, ale kiedyś wpadł mi w ręcę katalog Samochody Świata '96 z artykułem z którego wynikało, że już wtedy każdy "zachodni" koncern planuje poczynić mniejsze lub większe inwestycje w państwie środka.
  • Odpowiedz
@WszeborWlostowic: czytałem ten list przedrukowany w ramach Motor Retro - to co mnie najbardziej zaciekawiło to to, że właściciel po każdej jeździe mył i konserwował swój pojazd ( ͡º ͜ʖ͡º) wspominał też tam o regulacjach i innych niezbędnych konserwacjach

  • Odpowiedz