Wpis z mikrobloga

silniki z mniejsza pojemnością konsumują mniej paliwa


@macadamia: nieprawda.

ergo emitują mnie spalin.


@macadamia: spaliny mają różny skład i niekoniecznie "mniej spalin" (objętościowo) jest zawsze lepsze.
  • Odpowiedz
nieprawda.


@xetrov: Sugerujesz ze poprzez zwiekszenie pojemnosci silnika przy zachowaniu stalosci wszystkich pozostalych parametrow nie zwiekszymy zuzycia paliwa? Czy chcesz wyskoczyc z porownaniem Zetora do nowoczesnego auta z 3 litrami?
  • Odpowiedz
@macadamia: niczego nie sugeruję, to już jest zweryfikowane. Po szaleństwie downsizingu opartym na podobnych przesłankach które sam podałeś ("mnij pojemności!!111oneoneone") w końcu zauważono, że to nie ma sensu i pojemności nieznacznie rosną (fikcja NEDC vs WLTP, w końcu patrzy się nie tylko na emisję CO2 ale również NOx).

Jest cała masa innych czynników (od tak oczywistych jak opory powietrza, toczenia, masa po mocno skomplikowane detale w cyklu spalania których sam nie
  • Odpowiedz
Jest cała masa innych czynników (od tak oczywistych jak opory powietrza, toczenia, masa po mocno skomplikowane detale w cyklu spalania których sam nie znam) które na to wpływają i robienie liniowej zależności spalania paliwa od pojemności silnika jest zbyt dużym uproszczeniem.


@xetrov: Wytarczy, ze wezmiesz dwie takie same budy z podobnymi parametrami i mozesz sobie robic takie porownania do woli. Zreszta nawet jest badania na Research gate w tej kwestii, nazywa
  • Odpowiedz
Wytarczy, ze wezmiesz dwie takie same budy z podobnymi parametrami i mozesz sobie robic takie porownania do woli.


@macadamia: no i widzisz, kiedys wziąłem ( ͡° ͜ʖ ͡°) Stąd moja niechęc do downsizingu bo widziałem że to zwyczajnie nie działa. Miałem 1.6 R4 oraz 3.0 V6 (oba wtrysk pośredni) w identycznych nadwoziach, nawet koła przełożyłem z jednego do drugiego, 3.0 nieco cięższe do tego z pięciobiegowym hydrokinetykiem
  • Odpowiedz