Wpis z mikrobloga

Jeśli Vulkan nie stanie się standardem w ciągu 5 lat to się zdziwię


@Amasugiru: Vulkan ma już 3 lata i póki co tylko kilka tytułów go używa i podejrzewam, że się to prędko nie zmieni. DirectX to już utarty standard a wychodzenie poza standardy to koszty które nie przełożą się ostatecznie na jakieś większe zyski. Nawet DirectX 12 jakoś się niezbyt przyjął a co dopiero mówić o przesiadce na coś kompletnie
@emjot86: @Resuscytacja: @vlodek2532: @Raffael: @Amasugiru:
Największym problemem w tym przypadku są pieniądze.
Studia standardowo piszą grę pod dx 9 lub dx 11.
Do wprowadzenia obsługi np. dx 12 lub vulcan muszą zatrudnić dodatkowych programistów.
Wiec z ekonomicznego punktu widzenia im się to nie opłaca (poza dużymi studiami, które na to stać), bo niepotrzebnie zwiększa koszt produkcji gry.
Zresztą zbyt duża część graczy dalej używa starszych kart graficznych