Wpis z mikrobloga

@Patri295: Nie znam się... Ale kiedyś robiłem risercz (bo kiedyś sobie kupię ;)) i podobno Yamaha P45 jest mocno polecana. Klawisze dynamiczne, sztuk 88. No i jamaha.
  • Odpowiedz
  • 0
@Salpinx: No widziałem właśnie tę Yamahe, Casio CDP 130 i KORG B1. Yamahy używałem kilka gitar, od KORG efekty a z Casio nie mam nic wspólnego :D i teraz nie mogę się zdecydować
  • Odpowiedz
@Patri295: zazwyczaj poleca się Yamahę P 45, zazwyczaj bardzo mocno odradza się wszelkie klawisze Casio.

Ale ostatnio pojawił się nowy model Rolanda - FP 10. Jest to nieco tańsza, okrojona wersja FP 30, który jest naprawdę bardzo dobrym sprzętem.

Jak dla mnie, pograj chwilę zarówno na P 45, jak i na tych Rolandach, porównaj, jak to leży pod palcami.
  • Odpowiedz
@Patri295: hmm, po namyśle - jako początkujący, raczej nie będziesz w stanie wyczuć różnicy.

Roland ma dużo lepsze klawisze. Ich akcja jest na tyle zbliżona do pianina akustycznego, że gra się na nim przyjemniej, niż na tańszych akustykach. FP 10 i FP 30 mają tę samą klawiaturę, różnią się dodatkowymi bajerami.

Szedłbym w stronę tego Rolanda FP 10, bo pewnie nie potrzebujesz bajerów od FP 30, jak nie - Yamaha
  • Odpowiedz
  • 0
@tomtom666: W zasadzie to te pare stówek nie gra roli tak na prawdę. Jestem z takich osób, ze lubię coś kupić raz, a lepsze, niż później się martwić, że coś może mi brakować :D Ciekawi mnie czy dam radę nauczyć się gry na pianinie sam dla siebie, nawet nie jakoś nie wiadomo jak dobrze, ale tak po prostu. Jeśli chodzi o samo doświadczenie muzyczne, to na różnych instrumentach gram od
  • Odpowiedz
@Patri295: na pewno duże znaczenie będzie miało to, że ogarniasz rytm.

Ściągnij / kup Alfred adult piano course, przerabiaj każdy kawałek, aż będziesz umiał go w miarę sprawnie zagrać, patrząc na nuty. Przerobienie pierwszego tomu powinno zająć ponad pół roku. Jak masz dostęp do dobrego nauczyciela, ale naprawdę dobrego, to korzystaj.