Wpis z mikrobloga

Wybieram się niebawem na rozmowę do jednej z wiodących firm handlingowych na stanowisko Młodszego Agenta ds. Obsługi Naziemnej. Stwierdziłem jednak, że zapytam bardziej oblatanych w temacie, a z pewnością ktoś taki się tutaj znajdzie ;) Jak wygląda praca, zakres obowiązków, zarobki? Czy faktycznie jest to praca bardziej koordynacyjna czy jest taka tylko z nazwy (tzn. np. w rzeczywistości ładujesz bagaże, wypychasz samolot itp.). Nie udało mi się dużo znaleźć w Googlach...

#pytanie #kciochpyta #handling #lotnisko #lotnictwo #praca #pracbaza
  • 38
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

  • 1
@darkfence O zarobkach nie mam info, ale poszukaj po anglojęzycznych źródłach "turnaround coordinator", myślę, że to to samo stanowisko
  • Odpowiedz
@darkfence elko

Nie będziesz ładował bagaży, będziesz to nadzorował między innymi, będziesz ogarniał obsługę naziemną, czyli ładowanie bagażu i poczty, wody, nieczystości, koordynację między załogą a terminalem, koordynację z holownikiem. Mniej więcej tyle. Praca ostatnio jest intensywna bo jest Was mało ( ) a zarobki no to kwestia ile nadgodzin natrzepiesz. Znajoma potrafi sobie spokojnie 4k wyciągnąć bez większego problemu jako samodzielny koordynator.
  • Odpowiedz
  • 0
@slabyslabek A z ciekawości, to jaka jest podstawa? Bo pisanie, że można wyciągnąć 4k z nadgodzinami, to tak jakby podawać długość penisa wraz z kręgosłupem
  • Odpowiedz
@Ag90: 3 miesiące okresu próbnego 2900 brutto, po przejściu szkolenia i zdaniu egzaminu zarobki wzrastają do 3300 bodajże a umowa jest na 33 miesiące :) oczywiście później stopniowo zarobki wzrastają, a umowa jest bezterminowa. Dodatkowo są premie miesięczne i kwartalne ;)
  • Odpowiedz
  • 0
@darkfence @slabyslabek O Jezu, niecałe 2100zl, a potem ponad 2300zl na rękę? Za pracę w świątek-piątek i odpowiedzialność??? Mało ( ͡° ʖ̯ ͡°)

Żeby nie było, to w UK w ground handlingu jest nie lepiej, też płacą minimalną/ciut ponad minimalną. Podejrzewam, że to przez to, że chętni do pracy na lotnisku zawsze się znajdą, bo prestiż/pasja/perspektywy, więc po co pracownikom płacić więcej ))¯_(ツ)_/¯
  • Odpowiedz
  • 0
@slabyslabek Niestety, nie zawsze się da.
Mam sporo znajomych, którzy chcieli wskoczyć na lepsze stanowiska, ale nie mieli zwyczajnie perspektyw, i albo po latach po prostu już odpuścili pracę w lotnictwie, bo dłużej za takie pieniądze nie chcieli pracować, albo od lat są na check-inie/płycie i nic się nie zmienia.
Na pewno są tacy, którym się udało zaawansować, ale niestety tylko nielicznym.

  • Odpowiedz
@Ag90 No to prawda, czasem jak sobie pomyślę, jak tam co po niektórzy ciężko zasuwają to mi się deczko przykro robi, ale w końcu mogą też szukać szczęścia gdzie indziej.

  • Odpowiedz
@darkfence: ale to wiesz, masz potem odskocznie jeszcze do innych firm i możesz już negocjować hajsik, albo iść na wyważanie do ciepełka. Zawsze też możesz się jeszcze dispaczerem zainteresować. Na rynku jest kilka firm co zajmują się jeszcze ogarnianiem przygotowania do lotu jeśli Cię to interesuje
  • Odpowiedz
@Ag90 Do Ciebie :) pamiętam gdzie pracujesz :D już ostatnio mi nabruzdzili twoi koledzy przy obsłudze XD w połowie pracy musiałem szybko się zawijać bo podmianka była
  • Odpowiedz
  • 0
@Ag90: i to się nie zmieni ( ͡° ͜ʖ ͡°) ciekawostką jest obcinanie dodatków i premii przez chociażby wzięcie L4, choć na dobrą sprawę nie powinno to dziwić. Zobaczymy na dniach co powiedzą ( ͡~ ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
  • 0
@darkfence tak też podejrzewałam, że ten bonus to tylko wtedy, jak się nie weźmie L4 ( ͡° ʖ̯ ͡°)

@slabyslabek Hmmm, może pamiętasz moją poprzednią pracę, bo aktualnie pracuję dla linii lotniczej i nie mamy we flocie ani Dashów, ani embraerki, tylko Airbusiki ;)
  • Odpowiedz