Wpis z mikrobloga

Embraery jak i Bombardiery latają u nas na krótkich trasach typu Gdańsk - Frankfurt gdzie nie opłaca się dawać 737 albo A320.


@smk666: Z ciekawości, Embraery z silnikami umieszczonymi z tyłu latają u nas regularnie? W jakich liniach?
  • Odpowiedz
@positive_rate:
Wiem, ze na pewno Lufthansa ma CRJ-900 a poza tym to aż tak się nie interesuję lotnictwem cywilnym żeby z głowy pamiętać, tyle co wiem jak sam czy ktoś ze znajomych leciał :P A, jeszcze KLM lata na Fokkerach 70, które też pasowałyby sylwetką do tego zdjęcia (chociaż raczej mają zbyt proste skrzydła i na fotce masz CRJ-ileśtam).

Jak Ci się chce to możesz sobie postudiować:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Bombardier_CRJ_operators
smk666 - @positiverate: 
Wiem, ze na pewno Lufthansa ma CRJ-900 a poza tym to aż tak...

źródło: comment_FH8ZzicupaJKGOQV5dEMcB3ZRfk3EIC3.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
@positive_rate: @smk666: z tego co mi wiadomo to nie, ale na Okęciu stoją ex Lotowskie EMB-145 linii Dniproavia, które nie zostały odebrane po przeglądzie z powodu bankructwa przewoźnika. Najpopularniejsze w Polsce samoloty z silnikami z tyłu to CRJ-900
  • Odpowiedz
ale na Okęciu stoją ex Lotowskie EMB-145 linii Dniproavia


@rosomak94: No stoją, ale do latania to się już chyba nie nadają;) To też ciekawa historia, jak przejąć sprawne samoloty i postawić je pod lotniskiem w oczekiwaniu aż się same rozpadną...
  • Odpowiedz
@rosomak94: No też mnie to boli... Rozmawiałem z mechanikami, podobno mają zlecenia na okresowe przeglądy tych samolotów, w środku ponoć bieda i grzyb, a te niezabezpieczone od wielu lat silniki nadają się tylko do kapitalki, wot wielka polityka()
  • Odpowiedz